PÄIVÄRIPPIKOULU

Lappeenrannan seurakuntayhtymä järjestää yhteisen päivärippikoulun kesäkuussa heti kesäloman alussa. Vuonna 2024 rippikoulu pidetään Lappeen seurakunnan tiloissa Lappeenrannan keskustassa ja konfirmaatio on Lappeen Marian kirkossa. Opetusryhmiä on tarpeen mukaan yksi tai kaksi. Päivärippikouluun voit osallistua asuitpa missä päin Lappeenrantaa ja olet minkä seurakunnan jäsen tahansa.

Päivärippikouluun kuuluu talvella kaksi ryhmän opetuspäivää viikonloppuna 16-17.3.2024 sekä seurakuntaan tutustumisjakso, jolloin kerätään merkintöjä seurakunnan erilaisista tilaisuuksista. Varsinainen opetusjakso on 3.-8.6.2024 ja konfirmaatio su 9.6.2024. Päivärippikoulussa ei olla yötä, vaan opetus tapahtuu päivisin niin kuin koulussakin. Opetuspäivien pituus on klo 09–18 välillä, päivissä on hiukan vaihtelua alku- ja loppumisajoissa. Päivärippikoulua suosittelemme niille, jotka eivät halua leirille tai joilla on esim. iltaisin harrastuksia tai treenejä.

Lisätietoja päivärippikoulusta: Timo Lampi, timo.lampi@evl.fi, puh. 0403126540

HIIHTOLOMARIPARIT

Onko tiedossa kiireinen kesä harrastusten tai matkailun parissa? Oletko ajatellut, että olisi kiva olla kesätöissä, mutta pohdit miten se rippikoulu siellä kaiken keskellä vaikuttaa? Ei hätää! Lappeen ja Lappeenrannan seurakunnat järjestävät talvella 2024 hiihtolomariparit kahdessa eri leirikeskuksessa. Tule ja koe ihana talvinen ripari kauniissa leirikeskusmaisemissa hiihtolomaviikolla! Nämä vaihtoehdot ovat listassa:

Piiluva 1, Piiluvan leirikeskus, konfirmaatio Lappeenrannan kirkossa 28.4.2024

Lisätietoja Piiluva 1 riparista Nia Räsänen, nia.rasanen@evl.fi puh. 0403126340

Tuosa 1, Tuosan leirikeskus, konfirmaatio Lappeen kirkossa 5.5.2024

Lisätietoja Tuosa 1 riparista Ville Piira, ville.piira@evl.fi, puh. 0403126642

TUOSA 2

Tuosa2 on rippikoulu, jossa n. puolet opetuspäivistä pidetään päiväriparin muodossa. Jos haluat osallistua rippileirille, mutta normaalipituinen leiri tuntuu liian pitkältä, Tuosa2 on hyvä vaihtoehto.  Rippikoulun leiriosuus on kiirastorstaista ensimmäiseen pääsiäispäivään, jolloin palaamme leiriltä Lauritsalan kirkolle osallistumaan messuun. Aloitusviikonloppu pidetään Tuosassa ja toinen viikonloppujakso Lauritsalan srk-kodilla.

Tuosa 2 opetuspäivät:

Aloitusviikonloppu (Tuosa): 2.2–4.2

Opetuspäivät (Lauritsalan seurakuntakoti): 9.-10.3

Leirijakso (Tuosa): 28.-31.3

Konfirmaatio: 26.5 Lauritsalan kirkossa klo 10

Lisätiedot Tuosa2 rippikoulusta: Jonna Kuikka, jonna.kuikka@evl.fi, 040-3126440

PIENRYHMÄRIPPIKOULU 2024

Mietitkö miten selviät rippikoulusta ja jaksatko tiukan leiriviikon?

Ahdistaako isot ryhmät tai onko sinun vaikea olla isossa ryhmässä?

Pienryhmään voivat hakea kaikki, joille pienemmässä ryhmässä oleminen sopii suurta ryhmää paremmin. Pienemmässä ryhmässä opiskeltaessa yksilölliset tarpeet tulevat hyvin huomioiduksi ja rippikoulusta saadaan yhdessä räätälöityä mukava kokonaisuus. Nuoren tarve suorittaa rippikoulu pienemmässä ryhmässä voi johtua monesta eri syystä, kuten psyykkisistä tai sosiaalisista syistä. Pienryhmärippikoulun työntekijät auttavat mielellään sopivan ryhmän valinnassa, joten ole rohkeasti yhteydessä työntekijöihin ennen hakua.

Pienryhmärippikoulu alkaa helmikuussa 2024. Ryhmä kokoontuu iltaisin ja viikonloppuisin.

Retkipäivä: Piiluvan leirikeskuksessa 4.5.2024 klo 10.00–15.00

Leirijakso: 29.7.-3.8.2024 Piiluvan leirikeskuksessa, Taipalsaarentie 476, 53950 Lappeenranta. Leiri loppuu konfirmaatioharjoituksiin Sammonlahden kirkossa.

Konfirmaatio: sunnuntaina 4.8.2024 klo 13 Lappeenrannan kirkossa, Mannerheiminkatu 1, 53900 Lappeenranta

Rippikoululaisia otetaan ryhmään 8–10 henkeä. Tästä syystä on tärkeää, että perustelet hakemusta tehdessä, miksi haluat tai tarvitset pienryhmärippikoulua. Tiedot käsitellään luottamuksellisesti ja ne ovat ainoastaan pienryhmäriparin ohjaajien käytössä. Rippikoulun hinta on 155€.

Lisätietoja:

Erityisnuorisotyönohjaaja, Paula Seppänen, puh 040 3126 844 paula.seppanen@evl.fi Seurakuntapastori, Teija Liukko, puh 040 3126 706, teija.liukko@evl.fi

// ]]>