Oppilaitostyön papit - Campus Chaplains

Mikä oppilaitostyö?

Seurakunnilla on kaksi pappia, joiden vastuualueena ovat oppilaitokset. Oppilaitospapeilla on työpisteet seurakunnan tiloissa ja korkeakoulukampuksella.  He järjestävät tapahtumia opiskelijoille ja oppilaitosten henkilöstölle sekä tarjoavat luottamuksellista keskusteluapua. Heidän tekemäänsä työtä kutsutaan seurakuntien oppilaitostyöksi.

Kenelle tarkoitettu?

Oppilaitospapit palvelevat lukioissa, Saimaan ammattiopisto Sampossa sekä LAB-ammattikorkeakoulun ja LUT-yliopiston Lappeenrannan kampuksella jokaista opiskelijaa ja henkilökunnan jäsentä uskontokuntaan ja vakaumukseen katsomatta. Paikallisseurakuntien edustajina heidän tehtävänään on olla mukana opiskelijoiden ja oppilaitosten henkilökunnan arjessa niistä tarpeista käsin, jotka oppilaitosyhteisöstä nousevat.

Ketkä tekevät?

Lappeenrannan seurakuntayhtymässä työskentelee kaksi oppilaitospappiaHeidän yhteystietonsa löydät alta, ja heidän kanssaan voi pysähtyä juttelemaan milloin tahansa kaikista mieltä askarruttavista aiheista.

Mitä tekevät?

Oppilaitospapit ovat käytettävissä henkilökohtaisissa keskusteluissa, kirkollisissa perhejuhlissa, kuten vihkimisissä ja kasteissa, opiskelijoille ja henkilöstölle suunnattujen tapahtumien järjestämisessä, oppituntivierailuissa ja pienryhmätoiminnassa.

Lisäksi oppilaitospapit järjestävät opiskelijoille ja henkilöstölle suunnattua kokoavaa toimintaa kuten kansainväliset opiskelijaillat, ulkoilupäivät ja jumalanpalvelukset, englanninkielinen raamattupiiri ja hiljaisuuden retriitit. He suunnittelevat ja toteuttavat toimintaa nuorille aikuisille ja perheille myös yhteistyössä seurakuntien työntekijöiden ja vapaaehtoisten kanssa.

Oppilaitosten sisällä oppilaitospastoreiden tärkeitä yhteistyökumppaneita ovat esimerkiksi terveydenhoitajat, kuraattorit, opintopsykologit, opiskelijakuntien edustajat, tutorit, kansainvälisen työn koordinaattorit ja opettajat.

Instagramista heidät löytää profiilista lappeenrannan_oppilaitospapitLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Tervetuloa seuraamaan!

Kuulumisiin ja näkemisiin oppilaitosten käytävillä ja ruokaloissa, luokissa ja työsaleissa!

Briefly in English

The Evangelical Lutheran parishes of Lappeenranta have two campus chaplains. They work at the upper secondary schools, Saimaa Vocational School Sampo, LUT University and LAB University of Applied Sciences. You can find their contact information below. They are available for all the students and the members of staff without asking about anybody’s religion or denomination. You can contact the campus chaplains for example, when

• you wish to talk to someone about anything going on in life.
  • you are interested in talking or learning more about a philosophical or theological topic.
  • you need more information about church ceremonies such as marriage, blessing of a marriage, prayer for the spouses, blessing of home or baptism.
  • you wish to have confirmation training (rippikoulu).
  • you’d like to organize a student gathering and need help with that.

The campus chaplains can also be found in Instagram under the name lappeenrannan_oppilaitospapitLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

SINUA VARTEN. FOR YOU.

Näin löydät oppilaitospapit:

You can find the campus chaplains:

• On the university campus the chaplaincy office is located at the LUT main building entrance hall, room 5113.
  • In the premises of the Lappeenranta Evangelical Lutheran parishes, Valtakatu 38, 4th floor.
  • eLUT & eLABLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Oppilaitospastori
Valtakatu 38, 4. krs