Kolumbialainen tyttö kuva Meeri Koutaniemi

Lähetys - ja avustustyö

Kirkon lähetystyö

Lähetystyö on seurakunnan ydintehtävä.  Se on Jumalan rakkauden välittämistä sanoin ja teoin, lähellä ja kaukana. Jokainen seurakuntalainen voi tehdä lähetystyötä omanlaisenaan kristittynä.

Lähetystyössä voi olla mukana osallistumalla seurakunnan toimintaan, rukoilemalla lähetystyön puolesta ja olemalla mukana varojen keräämisessä.

Lähetystyö Lappeenrannan seurakunnissa

Lähetysmyymälöiden Linkki avautuu uudessa välilehdessätuotto ohjataan lähetystyön tukemiseen nimikkokohteissa.

KäsityöpiireissäLinkki avautuu uudessa välilehdessä tehdään käsitöitä myyntiin ja myyntituotot käytetään lähetystyön kohteisiin.

LähetyspiirienLinkki avautuu uudessa välilehdessä tarkoituksena on tutustua lähetystyöhön ja kristittyjen elämään eri puolilla maailmaa, jakaa tietoa ja ajatuksia. Lähetyspiirit ovat hengellisen jakamisen paikkoja, ja niissä rukoillaan toisten ja lähetyksen puolesta.

Lähetysmyyjäisillä, -lounailla ja -tilaisuuksilla tuetaan seurakunnan lähetystyötä. Lähetystilaisuuksissa voi tavata nimikkolähettejäLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja tutustua heidän työhönsä. Katso kaikki lähetystyön tapahtumat tapahtumakalenteristaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lähetysrenkaan jäsenenä saat tuoreita uutisia lähetyskohteistamme ja lähetystapahtumista seurakunnissa. Jos haluat liittyä renkaaseen, ota yhteyttä seurakuntasi lähetystyöstä vastaavaan. Jos et tiedä, mihin seurakuntaan kuulut, ota yhteyttä sijainnilta lähimpänä olevaan toimistoon.

Koulu- ja päiväkerhovierailuja sekä päivänavauksia tekevät seurakuntien lähetyssihteerit ja nimikkolähetit.

LähetystyöntekijätLinkki avautuu uudessa välilehdessä tekevät oman koulutuksensa mukaista työtä, kuten sosiaali-, raamatunkäännös- ja seurakuntatyötä, kohteissaan maailmalla. Toimimme kaikkien lähetysjärjestöjen Linkki avautuu uudessa välilehdessäkautta.

Lappeen seurakunta Lappeenrannan seurakunta
Valtakau 38, 3. krs
53100 Lappeenranta
Lappeen seurakunta Lauritsalan seurakunta
Valtakatu 38, 3. krs
53100 Lappeenranta

Virkavapaalla

Lähetyssihteeri
Joutsenon seurakunta
Penttiläntie 5
54100 Joutseno
Sammonlahden seurakunta
Hietakallionkatu 7
53850 Lappeenranta

Lähetystyö ja varhaisnuorisotyö.

Yhteinen todistus – Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetyksen peruslinjaus.