Tarvitsetko apua? Me autamme sinua

Elämässä tulee joskus vastaan sellaista, mitä ei ole osannut odottaa. Ahdistusta, surua, sairautta, työttömyyttä tai muita elämän vastoinkäymisiä - kun kaipaat kuuntelijaa tai vierellä kulkijaa, olemme sitä varten. Kanssamme voit pohtia elämän kysymyksiä, selvitellä omia ajatuksia ja aatteita, ja suunnitella eteenpäin uutta. Voimme puhua myös Jumalasta ja hengellisistä asioista yhtälailla kuin kaikesta muustakin elämään kuuluvasta. Kaikki keskustelu on luottamuksellista.

Diakoniatyöntekijän kanssa voit selvittää arkielämään tulleita vaikeuksia, ja myös taloudelliseen tilanteeseen liittyviä huolia. Diakonia voi auttaa itse pienesti taloudellisesti, mutta apumme on pääsääntöisesti tilapäistä ja pienimuotoista, joka auttaa vaikeimman yli. Autamme hakemaan apua niiltä tahoilta, joiden tehtävä on ensisijaisesti auttaa ko. tilanteessa.

Diakoniatyö on vielä paljon muutakin, mm. ryhmätoimintoja ja erilaisia kohtaamispaikkoja, mutta niistä voimme haastella, kun tapaamme.

SerkKu-autossa tarjoamme

+ Mahdollisuutta tavata seurakunnan työntekijä joko asialla tai ihan uteliasuutta

+ Tilaisuutta tutustua keskenämme, saada jutella tänään.

+ Hetkeä jakaa huolia, purkaa ahdistusta, kysyä neuvoa. Tulla kuulluksi.

+ Ohjausta ja neuvontaa oikeanlaisen ja tarpeenmukaisen palvelun piiriin

+ Apua sähköiseen asiointiin, lomakkeiden täyttämiseen

+ Annamme aikoja uuteen tapaamiseen, jos asiasi koskee seurakuntien työn kautta kaipaamaasi apua. Myös ajanvaraus esim. uuden hyvinvointialueen toimintoihin voi onnistua sähköisiä järjestelmiä käyttäen.

+ Yhdessä yhteistyökumppanimme kanssa etsimme ja annamme parasta tukea elämääsi siihen asiaan, johon apua kaipaat

SerkKu-palvelun palaute- /yhteydenottopyyntö

Tällä lomakkeella voit ottaa yhteyttä SerkKu palvelun tuottajiin joko antamalla palautetta tai jättämällä yhteydenottopyynnön. Ethän kirjaa lomakkeelle arkaluonteisia ja henkilökohtaisia tietojasi.

SerkKu palvelun palaute- / yhteydenottopyyntölomake

Kirjoita tähän palautteesi SerkKu palvelusta tai jätä yhteydenottopyyntö
Haluan että minuun otetaan yhteyttä asiaani liittyen.
Kirjoita tähän sähköpostiosoitteesi jos haluat meidän ottavan sinuun yhteyttä sähköpostitse.
Kirjoita tähän puhelinnumerosi jos haluat meidän ottavan sinuun yhteyttä puhelimitse.