Rauhan hautausmaa

Kesäinen näkymä Rauhan hautausmaalle. Vasemmalla enkeliveistos keskellä muistomerkki ja oikealla risti.

Reporaitti, 55320 Rauha

040 312 6268 työnjohtaja

Rauhan hautausmaa sijaitsee Joutsenon Korvenkylässä. Se on perustettu vuonna 1939 alun perin Rauhan Sotasairaala 43:n ja Rauhan sairaalan tarpeisiin. Hautausmaan kokonaispinta-ala on n. 1 hehtaaria, josta puolet on käytössä. Hautausmaan pohjoisosa on vanhaa Rauhansairaalan potilashautarivistöä, jonne ei enää suoriteta hautauksia. Reporaitin puoleisella reunalla sijaitsee Rauhan Sairaalan henkilökunnan ja talvisodan sankarivainajien hautoja.

Alueen eteläosassa on myös vielä luonnontilassa oleva osasto uurnahauta-aluetta varten.

Hautausmaa-alueen välittömässä yhteydessä on erillinen, n. 700 m2 laajuinen aidattu Imatran ja Lappeenrannan tunnustukseton hautausmaa-alue. Tätä hautausmaata ylläpitää Lappeenrannan seurakuntayhtymä. Hautaamisjärjestelyistä tälle alueelle sovitaan Lappeenrannan seurakuntayhtymän Joutsenon toimipisteen kautta.

Pysäköinti

Hautausmaan sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä on pieni maapintainen pysäköintialue.

Lappeenrannan Rauhan hautausmaan kartta

Avaa kartta suurempana tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Pysäköinti Pysäköinti