Muistomerkkilupa

Muistomerkin pystyttämistä varten on hankittava lupa.

Lupahakemuksessa tulee mainita muistomerkin koko, materiaali ja väri. Mittapiirrustus muistomerkistä nopeuttaa lupahakemuksen käsittelyä. Muistomerkkiluvan myöntää yhteinen kirkkoneuvosto.

Muistomerkkilupa on maksuton.

Muistomerkkilupaa voi hakea sähköisesti tai paperisella hakemuksella

Olemme palvelumme parantamiseksi ja muistomerkkilupa-asioiden hoidon helpottamiseksi siirtyneet uuteen käytäntöön muistomerkkilupahakemusten käsittelyssä.

Aiemman, hitaan, pelkän kirjeitse paperisena lähetetyn hakemuksen sijaan voitte jatkossa lähettää hakemuksenne meille myös sähköpostitse tätä käyttöä varten varta vasten avattuun sähköpostiosoitteeseen hautaustoimi.lappeenranta@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vanha tapa, lähettää hakemus kirjeitse säilyy vielä toistaiseksi sähköpostin rinnalla. Paperisena lähetetyt hakemukset osoitetaan edelleen osoitteeseen: Joutsenon seurakuntakeskus, Penttiläntie 5, 54100 JOUTSENO.

Sähköpostin otsikoksi tai kirjekuoren päälle on kirjoitettava aina teksti ”MUISTOMERKKILUPAHAKEMUS”.

Olemme päivittäneet muistomerkkilupahakemuskaavakkeemme koneellisesti helpommin täytettävään PDF-muotoon, jossa pakolliset tiedot on merkitty tähdellä*.

Tarkempi hautausmaakohtainen ohjeistus sallituista muistomerkkien mitoista ja muista mahdollisista rajoituksista löytyy erillisestä muistomerkkiohjeistuksestamme.

Alla linkit, joilla pääset  muistomerkkilupahakemukseemme ja muistomerkkiohjeistukseemme:

Hautamuistomerkkiohjeistus Linkki avautuu uudessa välilehdessäja hautamuistomerkkilupahakemusLinkki avautuu uudessa välilehdessä