Seurakunnassa toteutetaan Polku- toimintamallia. Polulla kullekin ikäkaudelle on annettu teema. Teeman tavoite on tuoda kristinuskosta nousevia rakennusaineita kyseisen ikäkauden ja siinä tapahtuvan kasvun tueksi. Kaikissa ikäkausissa tavoitteena on vahvistaa lapsen ja nuoren kokemusta, että juuri hän on Jumalan kuva ja Jumalalle rakas – ja että hänen oma elämänsä on elämää Jumalan kasvojen edessä.

3-5 vuotiaiden lasten ikäkauden teema on ILO!

Lapsi on ilo vanhemmille, isovanhemmille, kummeille ja muille läheisille aikuisille. Jumalan luomana jokainen lapsi on ilo Jumalalle. Hän saa iloita omasta itsestään, taidoistaan ja oppimisestaan sekä luonnosta ja sen ihmeiden tutkimisesta. Työn ja päivähoidon sekä kodin kiireiden ja huolien yhdistyessä lapsiperheen arjessa voi ilon löytymiseen tarvita erityisiä pysähtymisen hetkiä ja kokemuksia Pyhän kosketuksesta. Myös erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja perheellä on oikeus iloon.

Ilon polku huipentuu viisi vuotiaiden yhteisiin synttärijuhliin! Tänä vuonna mukaan juhlimaan pääsevät kaikki vuonna 2024 viisi vuotta täyttävät lapset (eli vuonna 2019 syntyneet).

Ilmoittautumislinkki ja ohjeet julkaistaan tällä sivulla elo-syyskuussa 2024. Lähetämme kutsuja viisi vuotiaille ja viisi vuotta täyttäville postitse.

Seuraa myös somea niin näet ajankohtaiset tapahtumat ja tietoa myös 5v synttäreistä. Instagramissa tunnisteella @lprsrkvarhaiskasvatus ja @lprkirkkomuskarit sekä Facebookissa Lappeenrannan seurakuntien varhaiskasvatus.

Lisätietoja:

Elina Joona