Tulevat parisuhdetyön tapahtumat

Hei pikkulapsivaihetta elävä pari!

Tervetuloa viettämään maksutonta vertaisviikonloppua parisuhteen ja vanhemmuuden asioiden äärellä. Kokoonnumme pe 2.2.2024 klo 17-19 ja la 3.2.2024 klo 9-16 Lappeenrannassa Yhteisötalolla os. Raastuvankatu 7. Ohjaajina MLL:n perhesuhteiden tuesta Noora Kovanen ja Lappeen seurakunnasta Teemu Muuri. Tarjoamme lastenhoidon 1-7-vuotiaille lapsille sekä perjantain iltapalan ja lauantain lounaan.

Ilmoittautuminen 26.1. mennessä: https://forms.office.com/e/iYcASZXp1G

Lisätietoja Nooralta: p. 050 4662642 tai noora.kovanen@mll.fi

Vinkkejä muiden tahojen kursseista netissä parisuhteen parhaaksi

Väestöliitolla on kaksi maksutonta parisuhdekurssia. Ne ovat kursseja, joilla parit itsenäisesti tutustuvat Väestöliiton sivustolla olevaan nettimateriaaliin, itselleen sopivana aikana. Kansan Raamattuseuran avioparityöllä on maksullisia vetäjien ohjaamia vuorovaikutteisia kursseja, joissa on mahdollista jakaa ajatuksia myös toisten kurssille osallistuvien parien kanssa.

Linkki avautuu uudessa välilehdessähttps://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/vaestoliiton-maksuttomat-palvelut-parisuhdekysymyksiin/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi

Kurssi antaa välineitä parisuhteen läheisyyden parantamiseen ja ristiriitojen ratkaisuun. Kurssin osiot sisältävät videoita ja tehtäviä. Sisällön voi käydä läpi omaan tahtiin. Osallistuminen on maksutonta. Kurssin voit tehdä joko yhdessä kumppanisi kanssa tai yksin. Todella monet parit ovat hyötyneet tästä!

Siirry tunnekeskeiseen parisuhdekurssiinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Också på svenska: Emotionellt fokuserad parrelationskursLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nuorten parisuhdekurssi

Nettikurssilla voit hakea apua seurustelusuhteen ongelmiin. Parhaan tuloksen saat tekemällä kurssin kumppanisi kanssa. Kurssiin on myös mahdollista tutustua yksin, jos haluat saada lisää ymmärrystä ihmissuhteisiisi. Kurssi on tarkoitettu erityisesti 18-25 -vuotiaille nuorille pareille.

Siirry nuorten nettiparisuhdekursilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä

......

https://www.kansanraamattuseura.fi/sinulle/verkkotapahtumatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Rakkausklinikka

"Rakkausklinikalla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon perheneuvojat tarjoavat apua parisuhdetta koskeviin kysymyksiin ja ongelmiin. Voit lähettää Rakkausklinikalle anonyymisti parisuhdetta koskevia kysymyksiä, joihin kirkon asiantuntijat vastaavat."

Menneet parisuhdetyön tapahtumat

Imatran perheneuvonnan 50-vuotisjuhlaviikko 8.–12.11.2023 – Valtakunnallinen parisuhdeviikko

Juhlaluento: ”Tärkein niistä on rakkaus”, kouluttajapsykoterapeutti Maaret Kallio luennoi parisuhteen ja vanhemmuuden ydinkysymyksistä, ke 8.11. klo 18, Kulttuuritalo Virta, Karelia-sali, Imatra. Vapaa pääsy! Kesto noin 2 h, ei väliaikaa. Yhteistyössä: Imatran kaupunki, Kulttuuritalo Virta. (Maaret Kallion kuva: WSOY/Laura Malmivaara)

Ohjelmalliset päiväkahvit to 9.11. klo 14–16 Olavinkulma, Olavinkatu 13. Imatra Syndrooma, improvisaatioteatteria erilaisista parisuhteista. Erityisesti kutsutaan yhteistyötahot, seurakunnan työntekijät ja luottamushenkilöt sekä kaikki asiasta kiinnostuneet.

Tarinaa Parina 40 vuotta, Parisuhteen ilta to 9.11. klo 18 Olavinkulma, Olavinkatu 13. Tarja ja Jaska Miikki. Ilta täynnä musiikkia – laulut johdattavat parisuhteen vaiheiden läpi. Tervetuloa yksin, kaksin tai ryhmänä.

Turvassa kanssasi -parisuhdeleiri 15.-17.9.2023 Piiluvassa

Parisuhde turvan tekijänä - turvassa parisuhteessa.
Pysähdymme kuuntelemaan itseämme ja puolisoamme.
Millaiset asiat auttavat meitä suojaamaan parisuhdettamme ja pitämään siitä huolta?

Parisuhteen pajat aikuisille - omaa ohjelmaa lapsille!
Kurssin ohjaajina toimivat KRS:n Tuula Tynjä ja Kasper Valtakari.

Leirin hinta täysihoidolla 70 € / aikuiset ja 35 € / lapset.

Lisätiedot:
parisuhdetyön pappi Teemu Muuri
puh. 0403126604
teemu.muuri@evl.fi

Ilmoittautuminen on auki 1.-31.8.2023 tai niin kauan kun paikkoja on. Mukaan mahtuu noin 10 paria perheineen.