Koululaisten iltapäivätoiminta

Iltapäiväkerho on lapselle turvallinen paikka koulun jälkeen. Iltapäivätoiminta on tarkoitettu 1.- ja 2.-luokan oppilaille. Ryhmissä askarrellaan, leikitään ja levätään. Välillä myös hiljennytään miettimään lapselle tärkeitä kysymyksiä. Kirkkovuoden kierto juhlineen ja tapahtumineen kulkee lasten iltapäivissä mukana toiminnan, projektien, keskustelujen ja leikin kautta.

Iltapäivätoiminnan yleisenä tavoitteena on tukea lapsen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja terveyttä sekä luoda pohja hyvälle kasvulle ja oppimiselle. Kaikki toiminta perustuu kristilliseen ihmiskäsitykseen ja arvopohjaan.

Toiminnan sisällöissä kiinnitetään erityisesti huomiota:

• leikkiin
  • luovaan toimintaan
  • myönteisiin elämyksiin
  • liikuntaan
  • kädentaitoihin

Ohjaajina toimivat seurakunnan lastenohjaajat ja iltapäivätoiminnasta vastaa varhaiskasvatuksen ohjaaja. Iltapäiväkerhomaksu sisältää välipalan, joten omia eväitä ei tarvita.

Iltapäivätoiminta toteutetaan yhteistyössä Lappeenrannan kaupungin kanssa, ja haku iltapäivätoimintaan tapahtuu kaupungin kautta

Seurakunnan iltapäiväkerhot:

• Kaukaan ip (Parkkarilankatu 28) 040 3126 412
  • Korvenkylän ip (Harmaakalliontie 2) 040 3126 713
  • Kourulan ip (Katajakatu 12) 040 3126 507
  • Lavolan ip (Lavolantie 16) 040 3126 508
  • Pulpin ip (Linjatie 11) 040 3126 712

Seurakuntien iltapäivätoiminnan laskutus

Olemme siirtyneet syksyllä 2020 sähköiseen laskutukseen eli maksulinkki lähetetään huoltajan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Sähköistä laskutusta varten pyydämme huoltajia ilmoittamaan maksajan tiedot iltapäiväkerhokohtaisesti seuraavan linkin avulla. Muista valita oikea iltapäiväkerhopaikka.

Ilmoita laskutustiedot tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Laskutukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteys seurakuntien pääkassanhoitaja Katri Riikoseen, 040 3126 203, etunimi.sukunimi@evl.fi

Pääkassanhoitaja
Hallinto- ja talouspalvelut