Kastepäivä

su 19.11. Lappeenrannan kirkossa klo 13-17

Onko lapsesi jäänyt kastamatta ja olet tullut toisiin ajatuksiin? Toivooko lapsesi itse tulevansa kastetuksi? Onko nuoresi rippikouluikä lähestymässä, eikä häntä ole kastettu? Haluaisitko, että hänet kastetaan?

Jos vastasit kyllä johonkin edellisistä, meillä on tarjota Sinulle loistava mahdollisuus lapsen tai nuoren kastamiseksi. Nimittäin Kastepäivä! Kastepäivä on tarkoitettu kaikille 0-14-v. aiemmin kastamattomille lapsille ja nuorille. Se on helppo ja juhlava tapa viettää kastejuhlaa. Jokainen kaste on oma tilaisuutensa, ja kellonajan voi sopia haluamalleen kellonlyömälle. Kastepaikkana toimii Lappeenrannan kirkon kirkkosali ja kappeli. Seurakunnat tarjoavat kakkukahvit kaikille kastepäivään osallistuville kasteen jälkeen.

Voit varata kasteajan pe 3.11. mennessä Kastevaraukset: lappeenranta.palvelupiste@evl.fi / 040 312 6282

Lisätiedot reetta.karjalainen@evl.fi 040 312 6307 ja maarit.hirvi@evl.fi

Kastepäivämme on tarkoitettu kaikille 0-14-vuotiaille, joita ei ole aiemmin kastettu. Alle 12-vuotiaan kastettavan huoltajista vähintään toisen on oltava evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja kastamista varten tarvitaan molempien huoltajien kirjallinen suostumus. 12-14-vuotias voi puolestaan tulla kastetuksi ja liittyä kirkon jäseneksi, vaikkei kumpikaan vanhemmista tai huoltajista kuulu kirkkoon. Tällöin kastetta varten tarvitaan kuitenkin sekä liittyjän että huoltajien yksimielisyyttä sekä suostumukset kasteelle. Kastettava tarvitsee vähintään yksi ev. lut. -kirkkoon kuuluva, konfirmoitu kummi. Jos kummin löytäminen on hankalaa, ottakaa rohkeasti yhteyttä seurakuntaan.