Päihde- ja kriminaalityö

Lappeenrannan seurakuntayhtymän päihde- ja kriminaalityön tarkoitus on tukea ihmisen halua elää päihteettömästi. Työhön kuuluvat henkilökohtaiset tapaamiset, sielunhoito ja uskon kysymykset, tarvittaessa hoitoonohjaus, kuntoutuksen tukeminen sekä asiakkaan elämäntilanteeseen vaikuttaminen yhteisellä suunnittelulla ja päivittäisten toimintojen rakentamisella.

Kun nuori tarvitsee apua päihteidenkäytön hallintaan, auttaa seurakuntien erityisnuorisotyöntekijäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Päiväkeskus Tikankulma

Merkittävä osa työtä on päiväkeskus Tikankulman toiminta ja vankilavierailut sekä yhteydet sosiaalitoimeen ja päihdetyötä tekeviin tahoihin sekä oppilaitoksiin. Päihde- ja kriminaalityö järjestää myös leirejä ja retkiä.

Tikankulman sivulta lisää tietoa päiväkeskuksesta. Tikankulman Facebook-sivun löydät tästä.

Päihde- ja kriminaalityöstä vastaa diakoni Ari Tuomikoski, puh. 040 3126 835/ ari.tuomikoski@evl.fi.

Kuuntele diakoni Ari Tuomikosken haastattelu.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kun huolestut itsesi tai läheisesi päihteiden käytöstä, pelaamisesta tai pakonomaisesta työnteosta, hae rohkeasti apua.

Seurakuntien päihdetyöhön sisältyy sekä yksilötyötä että ryhmämuotoista toimintaa.

Päihteet ja riippuvuus

Kirkko auttaa yhteistyössä viranomaisten, muiden kirkkokuntien ja järjestöjen kanssa rikoksen osapuolia. Kirkko tekee työtä vankiloissa. Myös vapautuneille ja vankien läheisille on tukea.

Rikoksen tekijä

Kirkko auttaa yhteistyössä viranomaisten, muiden kirkkokuntien ja järjestöjen kanssa rikoksen osapuolia. Avun edellytys ei ole kirkon jäsenyys. Hae rohkeasti apua.

Rikos

Rikos järkyttää tekijän, uhrin ja heidän läheistensä mieliä. Kirkko auttaa yhteistyössä viranomaisten, muiden kirkkokuntien ja järjestöjen kanssa rikoksen osapuolia.

Rikos koskettaa monia

Jos huomaat, että olet itse tai läheisesi on riippuvainen päihteistä, hae rohkeasti apua omasta terveyskeskuksestasi tai seurakunnastasi.

Päihteet ja riippuvuus