Hoksauta minut!

Etsivä vanhustyö

•    pyrkii löytämään yksinäisiä, syrjäytyneitä ja palvelujen ulkopuolella olevia ikäihmisiä
•    auttaa yksilöllisen tarpeen mukaan
•    on asiakaslähtöistä ja kokonaisvaltaista tukemista sekä eri verkostojen yhteistyötä

Hoksauta minut -kortti

Lappeenrannan etsivän vanhustyön verkosto on ottanut käyttöön Hoksauta minut -yhteydenottokortin. Kortti on suunnattu lappeenrantalaisille kotona asuville ikäihmisille, jotka kokevat yksinäisyyttä, turvattomuutta tai huolta omasta elämäntilanteestaan. Kortin voi myös antaa toiselle, josta kantaa huolta.
Etsivän vanhustyön korttihankkeessa ovat mukana Ekhva, Etelä-Karjalan Muisti ry, Etelä-Karjalan Sydänalue ry, Lappeenrannan kaupungin liikuntaneuvonta sekä Lappeenrannan ev.lut. seurakuntien diakoniatyö.

1.    Korttien jakopaikkoja ovat: hyvinvointiasemat, Isoapu-palvelukeskus, laboratoriot, Etelä-Karjalan Muisti ry, kirjastot, uimahallit, asiakaspalvelukeskus Winkki, useimmat apteekit, Lpr:n ev.lut. seurakuntien kirkot ja palvelupisteet sekä diakoniatyöntekijät.
2.    Ikäihminen päättää itse kortin täyttämisestä ja lähettämisestä.
3.    Ikäihmisen valitsemilta tahoilta otetaan yhteyttä puhelimitse noin kahden viikon kuluttua kortin saapumisesta.
4.    Yhdessä ikäihmisen kanssa keskustellaan tilanteesta ja etsitään yksilöllistä tukea.

Tulostettava malli yhteydenottokortista on myös saatavilla, voit ladata sen klikkaamalla tästä. Sen voi postittaa tai tuoda osoitteeseen:

Iso apu -palvelukeskus
Kauppakatu 63
53100 Lappeenranta

Kaikkia korttiin liittyviä tietoja käsitellään luottamuksellisesti.

Avoin ovi.Diakonian ovi on auki

•    luottamukselliselle keskustelulle elämäntilanteestasi
•    hengelliselle yhteydelle
•    Sinulle!

Ethän jää yksin – olemme sinua varten. Ota yhteyttä oman asuinalueesi diakoniatyöntekijään.
Seurakuntien toiminnasta ja tuesta ikäihmisille voit katsoa lisää täältä.

Teidän vanhuutenne päiviin saakka minä olen sama,
vielä kun hiuksenne harmaantuvat, minä teitä kannan.
Niin minä olen tehnyt ja niin yhä teen,
minä nostan ja kannan ja pelastan. Jes. 46:4