Tyttö istuu lattialla
Nuoret

Toimintaa nuorille

Lappeenrannan seurakunnissa järjestetään viikoittain toimintaa nuorille. Seurakunnassa nuori saa kasvaa kristittynä. Katso, mitä kaikkea eri seurakunnissa on nuorille tarjolla alla löytyvistä linkeistä, tapahtumakalenterista tai somesta.

Seurakuntien nuorten tiloissa on arkisin avoimia ovia ja nuorteniltoja. Avoimiin oviin voi tulla moikkaamaan kavereita, tekemään läksyjä, laulamaan ja soittamaan tai vain hengailemaan ja viettämään aikaa koulun jälkeen. Tarjolla on pientä välipalaa ja kahvia. Nuortenilloissa on nuorten tai työntekijöiden suunnittelemaa ohjelmaa.

Isoskoulutukseen ovat tervetulleita kaikki rippikoulun käyneet nuoret. Kaksivuotisen isoskoulutuksen aikana opetellaan isosen perustaitoja: ryhmänohjausta, vuorovaikutustaitoja sekä turvallisuuteen liittyvien asioiden huomiointia. Suoritetusta isoskoulutuksesta saa todistuksen.

Isosleireillä seurakunnan leirikeskuksessa harjoitellaan viikonlopun ajan yhdessä isosen taitoja. Leireillä tutustumme Jumalaan ja toinen toisiimme, harjoittelemme raamisten ja iltaohjelmien vetämistä sekä pohdimme hartaushetkien toteuttamista. Leireillä on myös aikaa olemiseen, saunomiseen ja vaikka pingis-matseihin!

Isoskoulutuksessa oleva voi myös tulla varhaisnuorten leirille isoseksi. Täältä saa lisää tietoa.

Rippikoulun käytyäsi voit myös toimia kerhonohjaajana. Lisätietoa saat Kerhonohjaajat-linkistä

// ]]>