Rippikouluvaihtoehdot ja hinnat

Rippikoulun voi käydä leiri-, päivä- tai iltarippikouluna. Valittavana on myös pienryhmä- ja hiihtolomaripareita sekä joka toinen vuosi järjestettäviä kehitysvammaisten rippikouluja. Myös muut suomalaiset kristilliset yhteisöt ja urheilujärjestöt järjestävät omia rippikoulujaan. Nämä ovat pääsääntöisesti muualla Suomessa. Tutustu eri vaihtoehtoihin tällä sivulla ja ilmoittaudu mukaan sinulle parhaiten sopivaan.

Hinnat sisältävät, majoituksen, ruokailut, ohjelman ja materiaalit.

Leiririppikoulu (155 eur)

• Leirin kesto 7-10 vrk (sisältää viikonloppuleirin keväällä)
  • Mukana n. 25 nuorta, 5 isosta 3 ohjaajaa
  • Oppitunteja n. 6 h/päivä ( 45 min/oppitunti)
  • Yhteistä tekemistä ja kokemista pienryhmissä ja koko leiriporukalla sisällä iltaohjelmassa ja pihalla ulkoilen.
  • Päivittäiset hartaushetket (joko illalla tai aamulla) ja jumalanpalvelukset leiripäivän yhteydessä yhdessä tehtynä.
  • Ruokailut: aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.

Päivärippikoulu (100 eur)

Päivärippikoulun vetovastuu kiertää seurakunnittain ja pitopaikkana toimii joko Lappeenrannan keskusta, Sammonlahti tai Lauritsala.

• Rippikoulun kesto n.10 päivää (sisältäen viikonloppuosion). Yöt vietään kotona.
  • Mukana n. 25-40 nuorta, 5 isosta 3 ohjaajaa
  • Päivien kesto n. klo 9-16 (45 min/oppitunti)

Pienryhmärippikoulu (155 eur)

• Mukana 8-12 nuorta, 4 isosta, 2 ohjaajaa

Hiihtolomarippikoulu (leirikohtainen hinnoittelu)

• Mukana  20-25 nuorta, 5 isosta 3 ohjaajaa
  • Oppitunteja n. 6 h/päivä ( 45 min/oppitunti)
  • Ruokailut: aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.

Monimuotorippikoulu

• Mukana 8-12 nuorta, 4 isosta, 2 ohjaajaa

Kehitysvammaisten rippikoulu

• Järjestetään joka toinen vuosi, seuraavan kerran vuonna 2025
  • Leirin kesto 5 vrk
  • Mukana noin 8 nuorta, isosia, 2-4 ohjaajaa ja nuorten henkilökohtaisia avustajia
  • Yhteistä tekemistä ja kokemista koko porukalla
  • Ruokailut: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala

Teemarippikoulut muualla

Suomalaiset kristilliset yhteisöt ja urheilujärjestöt järjestävät omia rippikoulujaan. Nämä ovat pääsääntöisesti muualla Suomessa.

Jos olet harkinnut teemarippikoulua, kannattaa tutustua niiden tarjontaan.

Jos käyt riparin muualla kuin Lappeenrannassa on sinun suoritettava rippikouluun kuuluva kotiseurakuntaan tutustumisjakso omassa seurakunnassasi. Ota yhteys kotiseurakuntasi rippikoulupappiin. Saat lahjaksi oman seurakuntasi Raamatun. Rippikoulun jälkeen olet tervetullut seurakuntasi isoskoulutukseen ja nuorten toimintaan.

// ]]>