Lappeenrannan kirkko 100-vuotta valokuvakilpailu

Lappeenrannan kirkko juhlii 100-vuotista historiaansa elokuussa 2024. Juhlavuoden merkeissä Lappeenrannan seurakunta järjestää kaikille avoimen VALOKUVAKILPAILUN teemalla "Lappeenrannan kirkon neljä vuodenaikaa". Kilpailun parhaista valokuvista pystytetään juhlavuoden valokuvanäyttely Lappeenrannan kirkkoon. Kolme parasta kuvaa palkitaan Toivon Ikkuna Maailmalle -kaupan lahjakorteilla.

1. palkinto 80 eur lahjakortti

2. palkinto 60 eur lahjakortti

3. palkinto 40 eur lahjakortti

Valokuvat näyttelyn valitaan kolmihenkisen valintaraadin toimesta ja Lappeenrannan seurakunta huolehtii näyttelyyn valittujen kuvien vedostamisesta näyttelyä varten sekä näyttelyn pystytyksestä.

Valokuvakilpailun säännöt

Kilpailun ja näyttelyn teema

Kilpailuun voi osallistua vain yksittäisillä digitaalisilla väri- tai mustavalkokuvilla, jotka on kuvattu ajalla 1.6.2023 - 31.5.2024. Kuvien digitaalinen käsittely ja muokkaus on sallittu. Haemme näyttelyyn valokuvia, jotka liittyvät Lappeenrannan kirkkoon, kirkkovuoteen ja sen toimintaan sekä vuodenkiertoon kesäkuusta toukokuuhun. Kuvat voivat esittää Lappeenrannan kirkon ympäristöä ja/tai kuvien tulee liittyä kirkon sisä- tai ulkopuolella tapahtuvaan toimintaan, siten että ne ilmentävät eri vuodenaikoja ja kirkkovuoden tapahtumia kirkolla/kirkossa. Kuvien ei tarvitse olla uusia, vaan myös vanhemmat kuvat käyvät, kunhan em. teemalliset vaatimukset täyttyvät.

Kilpailusarjat

Kilpailu on avoin kaikille Lappeenrannan kunnan alueella asuville harrastaja- ja ammattivalokuvaajille. Myös kirkkoon kuulumattomat henkilöt voivat osallistua. Seurakuntayhtymän palkatut työntekijät eivät voi osallistua. Osallistumismaksua ei ole.

Kilpailuun voi osallistua enintään neljällä (4) yksittäisellä digitaalisella valokuvalla per osallistuja. Kuvasarjoja ei hyväksytä.
Kilpailusarjoja on kaksi:

• Nuoret enintään 18-vuotiaat
  • Aikuiset yli 18-vuotiaat

Kilpailukuvien lähettäminen kuvakoko

Kuvien lähetysaika 1.6.2023 - 31.5.2024

Kuva tulee toimittaa mahdollisimman suurikokoisena tiedostona (max tiedostokoko 20 Mt)

Kuvatiedostot (enintään 4 kuvaa/osallistuja) toimitetaan Lappeenrannan seurakunnalle sähköpostilla osoitteeseen: lpr.kirkko100@evl.fi

Viestissä on mainittava:

• osallistujan nimi
  • ikä
  • puhelinnumero
  • tieto siitä, mihin tapahtumaan kuva liittyy ja sen ajankohta mikäli tiedossa.

Kilpailuun osallistujan vastuut ja oikeudet

• Kuvan tulee olla osallistujan itsensä ottama
  • Kuvaajalla on oltava kuvaan täydet oikeudet
  • Kuvaaja vastaa siitä, että kuvissa esiintyviltä henkilöiltä on lupa kuvan julkaisuun.
  • Kuvaaja antaa kilpailun järjestäjille oikeuden käyttää valittuja valokuvia korvauksetta seurakunnan tuottamassa valokuvanäyttelyssä, sen markkinoinnissa, Lappeenrannan seurakuntayhtymän sekä seurakunnan omassa viestinnässä ja juhlavuoden tapahtumien markkinoinnissa.
  • Kilpailuun osallistuvien kuvien tekijänoikeudet säilyvät kuvaajalla.

Kilpailun järjestäjän vastuut ja oikeudet

• Kilpailun järjestäjä vastaa palkittavien kuvien palkinnoista
  • Kilpailun järjestäjä vastaa valokuvanäyttelyn tulostus ja rakennuskustannuksista
  • Kilpailun järjestäjä varaa oikeuden käyttää valittuja kuvia näyttelyn markkinoinnissa, näyttelyissä sekä järjestäjän omissa tapahtumissa ilman erillistä korvausta kuvan ottajalle.
  • Kilpailun järjestäjä ei saa ilman kuvaajan lupaa muokata näyttelyyn valitun kuvan sisältöä tai rajausta.
  • Kilpailun kuvista järjestetään myös yleisöäänestys yhtymän -verkkosivuilla
  • Kilpailun järjestäjä ei saa luovuttaa näyttelyyn lähetettyjä valokuvia kolmansille osapuolille.