Lappeenranta valmistautuu Medialähetyspäiviin

Medialähetyspäiviä vietetään Lappeenrannassa 21.–22. toukokuuta. Tapahtumapaikkoina ovat mm. Kaupungintalo, Lappeen kirkko ja Satamatori
Banderolli KK 10_THUMB.jpg

– Lappeenrannassa ovat Saimaan aallot jo vapaat jäästä ja odottavat Sanansaattajia kylään toukokuussa. Vapaaehtoiset ja seurakuntien lähetystyöntekijät ovat hoitaneet asioita järjestelmällisesti eteenpäin, ja ohjelma hahmottuu kovaa vauhtia, kertoo Lappeenrannan seurakuntayhtymän tiedottaja Marjatta Kupias.

Medialähetyspäiviä vietetään Lappeenrannassa 21.–22. toukokuuta. Eilen järjestetyssä infotilaisuudessa oli mukana kolmisenkymmentä Medialähetyspäivien talkootehtävistä kiinnostunutta.

Lappeenrannan seurakuntayhtymän lähetyskasvatussihteerit Anni Wahlroos ja Maarit Berg innostivat mukaan erilaisiin talkootehtäviin. Paikalla olleet löysivätkin sopivia tehtäviä itselleen, ystävilleen ja perheenjäsenilleen.

Talkoolaiseksi ehtii vielä ilmoittautua. Medialähetyspäivien johtaja Marko Pihjalamaa kertoo, että esimerkiksi valokuvaajalle olisi tarvetta, ja myös kahvioon ja kolehdinkantajiksi toivotaan lisää käsipareja. Talkootehtävistä antaa lisätietoa lisää ja ilmoittautumisia ottaa vastaan Anni Wahlroos.

Viipurinrinkeleitä ja paikallista musiikkia

Elämän aallot -teemalla vietettävien Medialähetyspäivien ohjelmassa on tietoa ja tunnelmia medialähetystyöstä, raamattuopetusta ja musiikkia. Paikallisväriä tuovat muun muassa lappeenrantalainen gospelkuoro Sound of Faith, Lappeenrannan seurakuntien soittokunta, seurakunnan kamarikuoro ja lapsikuoro Lauluvarpuset.

– Lauantaina aamupäivällä pystytetään kaupungintalon edessä olevalle torille kahviteltta, josta saa paikallisia viipurinrinkeleitä. Lappeenranta-salin aulassa on lukuisia paikallisseurakuntien myyntipisteitä, joista voi ostaa tavaraa lähetystyön hyväksi, Marjatta Kupias lupaa.

Medialähetyspäivien uutuutena ovat tänä vuonna satelliittitapahtumat, joita järjestetään 21. toukokuuta Alajärven, Forssan, Kajaanin, Oulun Tuiran, Rovaniemen ja Vaalan seurakunnissa. Satelliittitapahtumissa muun muassa katsotaan suoraa nettilähetystä Lappeenranta-salista.

Nettilähetystä voi seurata lauantaina 21.5. kello 13‒17 osoitteessa sansa.fi/nettitv. Merja Kauppisen toimittamaa koosteohjelmaa voi kuunnella Radio Deistä sunnuntaina 22.5. kello 16‒18.

Lisätietoa ja ohjelma

2016-04-27 15:27:55.0