Seurakuntien tilaisuuksissa maskisuositus

Lappeenrannan ev.lut. seurakunnissa noudatetaan THL:n ja Eksoten suosituksia ja ohjeita koronaviruksen torjunnassa.

Nainen kasvomaski päällään.

Kasvomaskeja suositellaan seurakuntien tilaisuuksiin.

Koronavirusepidemia on Etelä-Karjalan alueella perustasolla. Etelä-Karjalan alueellinen COVID-19-tilannekuvaryhmä muistuttaa alueen väestöä turvavälien noudattamisesta, huolellisesta ja riittävän usein tapahtuvasta käsienpesusta tai käsihuuhteen käytöstä. Maskisuositus on alueella voimassa perustason mukaisesti, sekä vuoden loppuun koskien tapahtumia ja yleisötilaisuuksia. Koronatorjunnasta annettuja ohjeita toivotaan noudatettavan huolellisesti. Kaikissa Lappeenrannan ev.lut. seurakuntien tilaisuuksissa on maskisuositus osallistujille. Seurakuntalaiset osallistuvat tilaisuuksiin omilla maskeillaan. Korona-aikana seurakuntien tiloihin otettavien ihmisten maksimimäärää on rajoitettu turvavälien takaamiseksi.

Lappeenrannan seurakuntayhtymän työntekijät käyttävät maskeja yli 15 minuutin lähitapaamisissa, joissa turvavälejä ei voida pitää. Maskeja suositellaan käytettävän myös muissa tilaisuuksissa turvaväleistä riippumatta. Altistumistapauksessa työntekijän on saatettava tieto nopeasti terveydenhuoltohenkilöstölle. Lisäksi altistuneen työntekijän tulee tiedottaa asiasta omalle esimiehelleen sekä yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajalle. Esimiehen puolestaan tulee tiedottaa asiasta seurakuntayhtymän varautumistyöryhmään viipymättä.

Koronavirusepidemian tilannekuva päivitetään Etelä-Karjalassa seuraavan kerran 19. marraskuuta.

2020-11-16 14:43:00.0