Seurakunnat tarjoavat apua ja tukea yhteisestä palvelunumerosta

Lappeenrannan ev.lut. seurakunnat avasivat uuden palvelupuhelimen, josta voi kysyä apua niin henkiseen kuin materiaaliseenkin hätään.

ihminen valitsee numeroa puhelimesta

Palvelunumeromme päivystää arkisin klo 10-15

Lappeenrannan ev.lut. seurakunnat ovat toimineet Koronavirusepidemian aiheuttamassa poikkeustilanteessa erityisjärjestelyin. Normaalin kerho- ja viikkotoiminnan sijaan toimintaa on siirretty puhelimitse ja verkossa tapahtuvaksi. Seurakuntien työntekijät ovat kuitenkin olleet koko ajan tavoitettavissa ja käytettävissä.

Olemme nyt muodostaneet yhteisen päivystävän ja auttavan puhelin. Näin haluamme helpottaa ihmisten yhteydenottoa seurakuntaan ja sen työntekijöihin.

Seurakuntien palvelupuhelin päivystää arkisin klo 10-15 numerossa 040 3126 506.

Numeroon voi soittaa kaikenlaisessa ja kokoisessa tarpeessa – olipa kyse keskusteluavusta, ruoka-avusta, taloudellisesta avustamisesta tai sielunhoidollisesta avusta. Työntekijämme kartoittavat soittajan tilanteen ja auttavat oikeanlaisen avun äärelle. Käytössämme on koko seurakuntien työntekijäjoukko erityisosaamisineen. Soittaa voit joko omasta, perheen tai vaikka naapurin puolesta.

Seurakunnat haluavat tukea kaupunkilaisia tässä yhteisessä haasteessa. Yhteinen kirkkoneuvosto on myöntänyt tässä vaiheessa kriisirahastoon 50.000 euroa. Mikäli kriisi jatkuu, määrärahaa voidaan korottaa 200.000 euroon. Yhteinen kirkkoneuvosto tarkastelee tilannetta ja tekee päätöksiä kuukausittain.

Seurakunnissa mietitään jatkuvasti erilaisia tukitoimia, joilla ihmisiä voidaan auttaa poikkeusoloissa ja sen jälkeenkin.

Ruoka-apua maanantaista 6.4. alkaen

Ensi viikolla maanantaista 6.4. alkaen alamme jakamaan paikallisten kauppojen hävikkiruokaa sekä seurakuntien hankkimia ruokatarvikkeita. Ruoka-apu on tarkoitettu kaikille sitä tarvitseville lappeenrantalaisille. Pääsiäisviikolla ruokaa jaetaan maanantaina, keskiviikkona ja torstaina. Pääsiäisen jälkeen viikolla 16 ruokaa jaetaan tiistaina, keskiviikkona ja perjantaina. Tämän jälkeen ruokaa jaetaan maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Ruuan haku sovitaan soittamalla palvelupuhelimeen ja sopimalla hakuaika.

Riskiryhmään kuuluvat ja kaukana keskustan alueelta asuvat voivat sopia palvelupuhelimen kautta erillisestä ruuankuljetuksesta.

2020-04-04 06:33:00.0