Neljä paria sanoo tahdon Lauritsalan kirkossa su 1.9.2019

Lauritsalan seurakunta järjestää sunnuntaina 1.9.2019 klo 13 alkaen Lauritsalan kirkossa yleisen vihkipäivän.

Hääpari halaa.

Lappeenrannan seurakunnat ovat vuosittain tarjonneet yhteistä vihkipäivää, jolloin vihkiparien on vaivatonta järjestää kirkkohäät – joko suuremmalla tai pienemmällä vierasjoukolla tai vain kahden, sillä todistajatkin saadaan tarvittaessa seurakunnan henkilökunnasta.

Vihkipäivänä parien ei tarvitse järjestää myöskään kahvitusta, vaan seurakunta tarjoaa vihkipäivänä vihityille ja heidän vierailleen kakkukahvit. Aiempien vuosien kokemusten perusteella toisten vihittävien parien läsnäolo ja yhteiskahvit ovat tuntuneet monista mukavalta vaihtoehdolta.

Vihkipäivä sopii siis mainiosti heille, jotka haluavat välttää turhaa stressiä ja järjestelyjä, mutta haluavat tulla vihityiksi kirkossa. Vihkimiset tapahtuvat puolen tunnin välein, joten jokainen tilaisuus on oma, yksityinen vihkitilaisuutensa. Tänä vuonna vihkiajan on varannut neljä paria.

Vihkimisten lisäksi vihkipäivässä voidaan siunata avioliitto tai uusia valat amerikkalaiseen tyyliin.

– Iloitsemme jokaisesta parista, joka tahtoo solmia avioliiton ja meistä on hienoa, että voimme Lappeenrannan seurakuntina olla tarjoamassa tällaisen mahdollisuuden pareille. Aivan kuten iloitsemme Lappeenrannan seurakuntien yhteisestä kastepäivästäkin, sanoo Lauritsalan seurakunnan kappalainen Jaana Pussinen.

Erilaisia vihkipäiviä ja -iltoja tai hääöitä järjestetään eri puolella Suomea. Lappeenrannan yleiset häätapahtumat pohjautuvat pääkaupunkiseudulla 2000-luvun alkupuolella aloitettuihin hääyö-tapahtumiin. Tänäkin syksynä hääyö-tapahtumia järjestetään useilla paikkakunnilla.

Lappeenrannan tämänvuotisesta vihkipäivästä saa lisätietoa pastori Jaana Pussiselta, puh. 040 3126 402, jaana.pussinen@evl.fi.

Thu Aug 29 09:42:00 EEST 2019