Anna Kärri valittu Mikkelin hiippakunnan liikunta-agentiksi

Anna Kärri Joutsenon seurakunnasta on valittu Nuori Kirkko ry:n "Liikuntaa lapsen arkeen" -hankkeeseen Mikkelin hiippakunnan liikunnan lähettilääksi eli liikunta-agentiksi.
Anna Kärri Saksassa (4)_XL.jpg

Hanke on opetus- ja kulttuuriministeriön tukema ja sen tavoitteena on tarjota liikunnallisia työkaluja lapsi- ja nuorisotyöhön.

Hankkeen tarkoituksena on vahvistaa liikunnan osuutta kaikessa lapsille ja nuorille suunnatussa seurakunnallisessa toiminnassa. Hanke on kansallinen ja vaikuttavuudeltaan kattava, sillä se kohdistuu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnissa tapahtuvaan lapsi- ja nuorisotyöhön. Hankkeella on neljä toiminnallista tavoitetta:

1. lisätä liikuntaa kaikessa seurakuntien kerho- ja leirityössä
    2. ehkäistä syrjäytymistä: seurakuntien lapsi- ja nuorisotyötä tuetaan
    liikunta-aktiviteeteilla, joiden tarkoituksena on tavoittaa
    sosioekonomisesti heikossa asemassa olevat lapsiperheet
    3. kehittää liikunnallisia toimintamalleja seurakuntien lapsi- ja nuorisotyön
    toimintoihin, jotta liikunnasta tulee yhä kiinteämpi osa lapsen
    jokapäiväistä arkea. Samalla toimintamallit sparraavat myös
    seurakuntien työntekijöitä, jotta he voivat tarjota liikunnallisen esimerkin
    lapsille ja lisätä omaa työhyvinvointiaan.
    4. innovoida ja lanseerata täysin uusi, liikuntaan ja pelillistämiseen
    pohjautuva kerho- ja leirityönmalli.

Muiden hiippakuntien liikunta-agentit ovat: Turku: Teija Haakana ja Minna Truhponen; Helsinki: Heikki Lehti; Espoo: Satu Rathgeber; Kuopio: Emilia Pulkkinen; Oulu: Janne Kippola; Lapua: Eeva-Liisa Helle-Lahti ja Tampere: Anne Granlund.

Lisätietoja: Anna Kärri, anna.karri@evl.fi, 040 3126 740

Wed Nov 22 08:45:31 EET 2017