Puhelin- ja verkkoauttajat palvelevat myös juhlapyhinä

Elämän kriisit eivät katso aikaa. Tästä syystä monet puhelin- ja verkkoauttajat ovat paikalla myös juhlapyhinä, jolloin muut auttajatahot eivät välttämättä ole saatavilla.

Kirkon palveleva puhelin

0400 22 11 80
Auttava puhelin on avoinna joka ilta klo 18 alkaen. Pe ja la öinä -03 saakka, muina päivinä klo 01 saakka. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm).

FB_mainos_solmu_S.jpg

Juhlapyhien aikaan moni kärsii yksinäisyydestä tai läheisten päihteiden käyttö ahdistaa varsinkin lapsia. Läheisensä menettäneelle ensimmäinen juhlapyhä yksin on usein raskasta aikaa. Esimerkiksi näihin aiheisiin haetaan apua ja tukea", Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukunnan (PuhEet) puheenjohtaja Titi Gävert listaa.

Klikkaa tästä kirkon keskusteluavun nettisaitille

PuhEet takaa puhelin- ja verkkoauttamisen laadun

PuhEet eli Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukunta toimii puhelin- ja verkkoauttamistyön laadun edistäjänä. Neuvottelukunta perustettiin vuonna 1994 puhelinauttamistyötä tekevien järjestöjen ja Suomen evankelis-luterilaisen kirkon yhteistyönä.

Nykyisin neuvottelukuntaan kuuluu 18 toimijaa. Mukana olevat tahot tarjoavat laadukasta keskusteluapua ja tukea kriisin, surun, huolten tai ahdistuksen käsittelyyn.

Toimintaa ohjaavat eettiset periaatteet päivitettiin vuoden vaihteessa. Perusarvot ovat anonyymius, yhdenvertaisuus ja yhteydenottajan kunnioitus, luottamuksellisuus, kiireettömyys sekä voittoa tavoittelemattomuus.

Puhelin- ja verkkoauttajat kuuntelevat ja tarjoavat luottamuksellisen ja anonyymin keskustelumahdollisuuden. Päivystäjä kohtaa yhteydenottajan arvostavasti ja ihmisarvoa kunnioittavasti. Yhteydenottaja ja hänen asiansa ovat keskustelun keskiössä. Puhelin- ja verkkoauttaminen on yleishyödyllistä toimintaa, eikä palvelun tarjoaja saa siitä taloudellista hyötyä.

Eettiset periaatteet esitellään uudistuneilla verkkosivuilla www.puheet.netLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Samasta osoitteesta löytyvät myös neuvottelukuntaan kuuluvien puhelin- ja verkkoauttamispalvelujen esittelyt.

2017-04-11 09:55:01.0