Pasi Salomaa Lappeenrannan seurakuntayhtymän johtavaksi diakoniatyöntekijäksi

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi sosionomi (AMK), diakoni Pasi Salomaan uuteen johtavan diakoniatyöntekijän virkaan.

Johtavadiakoniatyöntekijä Pasi Salomaa

Kuva: Lappeenrannan seurakuntayhtymä/Jukka Kosonen

Johtavan diakoniatyöntekijän tehtävä on Lappeenrannan seurakuntayhtymässä uusi. Viran perustaminen tuli ajankohtaiseksi, kun kaikkien viiden seurakunnan diakoniatyöntekijät siirtyvät yhteiseksi, koko Lappeenrannan alueen kattavaksi yhteiseksi työmuodoksi. Tällä on haluttu tasapainottaa ja tasapuolistaa Lappeenrannan alueella tehtävää diakonista työtä. Diakoniatyön yhdistäminen on osa Lappeenrannan seurakuntayhtymän kehittämistä. Uudessa työmuodossa työskentelee yhteensä 13 henkilöä, joiden lähiesihenkilönä johtava diakoniatyöntekijä toimii.

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi kokouksessaan 5.3. kokonaisarvion sekä haastattelutyöryhmän esityksen perusteella yksimielisesti Pasi Salomaan. Salomaa aloittaa uudessa tehtävässä kesäkuun alussa. Tällä hetkellä hän työskentelee Lappeenrannan seurakunnan diakoniatyöntekijänä.

52-vuotias Pasi Salomaa on koulutukseltaan sosionomi ja diakoni. Salomaa on 30-vuotisen työuransa aikana työskennellyt IT-opettajana, järjestelmäpäällikkönä, toimitusjohtajana pk-yrityksessä, myyntipäällikkönä pk-yrityksessä sekä seurakuntatyössä Mikkelissä ja Lappeenrannassa. Esihenkilökokemusta hänellä on yli 15 vuoden ajalta.

Salomaa iloitsee valinnastaan aidosti. - Tuntuu edelleen siltä, että tulee johdatetuksi. Saa tehdä kutsumustyötä. Kiitollinen, rauhallinen ja nöyrä mieli.

Salomaa sanookin seurakuntayhtymän diakonityöllä koittavan uuden ajan, kun työntekijät kootaan viidestä seurakunnasta ja yhdestä erityistyömuodosta yhteen tiimiin, jolla on yksi esihenkilö. - Tunnen jo ihmiset ja tiedän odotukset. Virka on uusi ja tarjoaa sopivasti haastetta ja työssä voi hyödyntää jo kertynyttä kokemusta yhteiseen hyvään.

Hannu Haikonen
Hannu Haikonen
Kirkkoherra
Valtakatu 38, 3. krs
53100 Lappeenranta

Tervetuloa Lappeenrannan seurakunnan toimintaan.

Pasi Salomaa
Pasi Salomaa