Lappeenrannan seurakuntayhtymä luopui kahdesta kerrostalosta

Lappeenrannan seurakuntayhtymä myi kiinteistöosakeyhtiön koko osakekannan jyväskyläläiselle kiinteistösijoitusyhtiö Horisontti Group Oy:lle.

Saarenkatu 3-5 kerrostalot ulkoa kuvattuna

Lappeenrannan seurakuntayhtymä on omistanut Lappeenrannan Kivisalmessa kahdesta kerrostalosta, 70 vuokra-asunnosta ja 3189 neliömetrin kokoisesta tontista koostuvan kiinteistöosakeyhtiön. Lappeenrannan seurakuntayhtymän hautainhoitorahasto omisti Kiinteistö Oy Lappeenrannan Saarenkatu 3-5:n kaikki osakkeet ja vuokra-asuntojen tuotot ovat menneet hautainhoitorahastolle.

Nyt myydyt Saarenkadun talot ovat valmistuneet 1972 ja 1973. – Lappeenrannan seurakuntayhtymällä on suhteellisen paljon kiinteistömassaa. Harkitsemme ja punnitsemme kaikkien kiinteistöjemme ja maaomaisuutemme käyttöä, ylläpitokustannuksia ja tarkoituksenmukaisuutta seurakuntayhtymän kannalta ja osana normaalia strategiatyötä, talousjohtaja Kari Virtanen sanoo. – Saimme Horisontti Groupilta tarjouksen, jota punnittuamme päätimme esittää yhteiselle kirkkoneuvostolle Kiinteistöosakeyhtiö Saarenkatu 3-5 osakekannan myyntiä.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 31.1.2024 myydä Saarenkatu 3-5 osakekannan Horisontti Group Oy:lle. Kauppa sinetöitiin 28.2.2024, jolloin osakekanta siirtyi uudelle omistajalle. Talousjohtaja Virtanen on tyytyväinen tehtyyn kauppaan. – Keskitymme nyt muihin kehityskohteisiimme ja seurakuntayhtymän toiminnan kehittämiseen uudenlaisena kokonaisuutena.

Kaupan myötä osoitteessa Saarenkatu 3-5, 53950 Lappeenranta sijaitsevat asunnot siirtyvät uudelle omistajalle Horisontti Group Oy:lle. Toimitusjohtaja Mikko Niemelä kertoo kaupanteon seurakuntayhtymän kanssa sujuneen jouhevasti. - Lappeenranta on kehittyvä kaupunki, jossa on kysyntää vuokra-asunnoille. Näemme, että tämä kohde vaatii uudelta omistajalta tulevaisuudessa aktiivista otetta kehittämisen ja asumismukavuuden lisäämiseksi. Kiinteistö säilyy edelleen vuokrakäytössä, ja nykyisten vuokralaisten ei tarvitse tuntea huolta omistajanvaihdoksesta, Niemelä sanoo.

Vuokrasopimukset siis siirtyvät sellaisenaan uudelle vuokranantajalle ja vuokralaisten asema säilyy ennallaan. Samalla kuin hallinta ja omistusoikeus päättyvät, päättyy myös Lappeenrannan seurakuntayhtymän kautta vuokraus. Uudet asukkaat voivat ottaa yhteyttä:

Horisontti Group Oy c/o Rentsi vuokravälitys Oy LKV asiakaspalvelu@rentsi.fi 045 154 3430

Lappeenrannan seurakuntayhtymä kiittää asukkaita lämpimästi menneistä vuosista ja toivottaa hyvää jatkoa Saarenkatu 3-5:n asukkaille. Uusi omistaja Horisontti Group Oy puolestaan toivottaa sekä entiset, että uudet vuokralaiset lämpimästi tervetulleiksi!

Lisätietoja:

Horisontti Group Oy