Pentti Bergin läksiäisiä vietettiin Lauritsalassa

Lauritsalan seurakunnan kirkkoherra Pentti Berg saateltiin eläkkeelle runsaan kirkkoväen voimin.

Pentti Berg seisomassa käytävällä.

Läksiäisjuhlassa kuultiin niin seurakunnan, seurakuntayhtymän ja henkilöstön, kuin myös paikallisten yhdistysten terveiset. Saarnassaan Berg puhui mm. oppimisen, vastuullisuuden ja pitkäjänteisen työn sekä sinnikkyyden merkityksestä elämässä. Musiikkiakaan ei unohdettu, sen takasivat ammattitaitoiset muusikot niin läksiäismessussa kuin -juhlassakin.

Savonlinnassa 1957 syntynyt Berg sai pappisvihkimyksen Helsingissä vuonna 1986. Ennen kirkkoherran pestiä hänen työskenteli mm. vuosikymmenen Lemillä seurakuntapastorina sekä Lappeenrannan seurakunnan kappalaisena. Lauritsalan seurakunnan kirkkoherrana hän ehti toimia 13 vuotta.

Lue Seurakuntatervehdyksen juttu Bergistä klikkaamalla linkkiä:
https://nakoislehti.media.fi/etelasaimaa/7ddf745d-368a-42f2-a441-bbd69431becc/4?lang=enLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2023-12-18 14:46:00.0