Neulekeräystalkoot ukrainalaisten hyväksi tuottivat upean tuloksen Lappeenrannassa

Neulesydän

Mikkelin hiippakunnan seurakuntien yhteiset neulekeräystalkoot ukrainalaisten hyväksi on nyt saatu päätökseen. Lappeenrannan ev.lut. seurakunnat olivat mukana talkoissa ja määräpäivään mennessä kerättiin yhteensä 1670 kappaletta lasten ja aikuisten villasukkia, lapasia, pipoja ja kaulaliinoja. Lähetys- ja kansainvälisen työn asiantuntija Timo Rosqvist nouti torstaiaamuna neulekuorman Lappeenrannasta eteenpäin keskitettyyn keräyspisteeseen Kuusankoskelle, jossa 16 säkkiä pakataan avustusrekkaan, joka lähtee tiistaina 28.11.2023 Puolan kautta Ukrainaan. Talvi tekee tuloaan myös Ukrainassa ja sodan edelleen jatkuessa, avuntarve on valtava. Lappeenrannan keräystä koordinoinut diakoni Annika Meskanen kiittää lämpimästi kaikki keräykseen osallistuneita henkilöitä.

Timo Rosqvist kantaa neulesäkkejä autoon lumisella pihalla.
Timo Rosqvist kantaa Neulekeräystalkoiden tuottoa autoon toimitettavaksi avuntarvitsijoille Ukrainassa. Kuva: Jukka Kosonen 2023

Mikkelin hiippakunta on tehnyt toimialueella järjestelmällisesti yhteistyötä hyvinvointialueiden ja seurakuntien sekä muiden lahjoittajien kanssa avustuslähetysten keräämiseksi Ukrainaan. Alueelta on lähtenyt tämän ja viime vuoden aikana Ukrainaan yhteensä noin 30 rekallista avustustarvikkeita, esimerkiksi sairaalasänkyjä ja hygieniatuotteita.

Annika Meskanen
Annika Meskanen