Rauhankellot soivat tukea Ukrainalle

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat kutsuivat seurakunnat ympäri Suomen osoittamaan tukeaan Ukrainalle sodan syttymisen vuosipäivänä.

rinki.jpg

Kirkonkellot soivat kaikissa Lappeenrannan seurakuntien kirkoissa perjantaina 24.2.2023 klo 12. Kaupunkilaisia ja Ukrainan kansalaisia kutsuttiin kokoontumaan Lappeen kirkon kellotapulille muodostettavaan rauhanrinkiin osoittamaan yhteisen tuen, tahdon ja rukouksen rauhan puolesta. Katso tästä video tilaisuudesta.

Venäjän laiton hyökkäys Ukrainassa jatkuu. Kärsimyksen ja uhrattujen ihmishenkien määrä on kestämätön. Ukrainalaiset tarvitsevat kaiken saatavilla olevan avun ja tuen. Sodan vaikutukset ulottuvat laajalle ja synnyttävät huolta myös täällä Suomessa. Tarvitsemme yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä huolenpitoa.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat kutsuivat seurakuntia soittamaan kirkoissa rauhankelloja sodan syttymisen vuosipäivänä 24.2.2023 kello 12. Seurakunnissa rukoillaan Ukrainan ja ukrainalaisten puolesta vuosipäivää seuraavana sunnuntaina ja edelleen tulevissa jumalanpalveluksissa sekä järjestetään rukoushetkiä ukrainalaisten tueksi.

Olemme myös rohkaisseet seurakuntia järjestämään tukitapahtumia yhdessä muiden tahojen kanssa ja rakentamaan yhteyttä ukrainalaispakolaisiin Suomessa. Kannustamme kaikkia muistamaan Ukrainaa rukouksissa, lahjoittamaan alueella toimiville avustusjärjestöille ja osoittamaan tukea Suomessa oleville ukrainalaisille.

Rukousaineistot tarjoavat sanoja, joilla rukoilla rauhan puolesta: Rauhanrukouksia – evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

“Herra, sinä valmistat meille rauhan.” (Jes. 26:12)

Fri Feb 24 15:53:00 EET 2023