Kehitysvammaiset, kuurot, näkövammaiset

Kaikki saavat tulla!

Kirkko on avoin kaikille ihmisille. Jokainen on tervetullut mukaan seurakunnan toimintaan.

Kirkolla on Saavu-ohjelma: Seurakunnat parantavat saavutettavuutta poistamalla liikkumisen, näkemisen, kuulemisen ja ymmärtämisen esteitä. Kirkon saavutettavuus toteutuu, kun jokainen voi kiinnostuksensa mukaisesti saada tietoa, kokea yhteyttä ja osallistua toimintaan haluamallaan tavalla.

Seurakunnissa on monenlaista toimintaa vammaisille henkilöille ja heidän perheilleen. Kutsumme sinua mukaan osallistumaan ja löytämään oma paikkasi seurakunnassa. Aito ihmisyys toteutuu suhteessa muihin. Yhdessä, erilaisina, olemme Jumalan kuva.

Seurakuntayhtymän kehitysvammaistyönLinkki avautuu uudessa välilehdessä yhteyshenkilö diakonissa Tuija Tiainen, kuurojen työnLinkki avautuu uudessa välilehdessä yhteyshenkilö diakoni Pasi Salomaa ja näkövammaistyönLinkki avautuu uudessa välilehdessä yhteyshenkilö diakonissa Marika Gustafsson.

Hyödyllisiä linkkejä

E-K hyvinvointialueen vammaispalvelutLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Kirkon selkokieliset sivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Kirkko kaikille - saavutettavuusLinkki avautuu uudessa välilehdessä