Tervetuloa Sammonlahden seurakuntaan!

Sammonlahden seurakunta aloitti toimintansa vuonna 1988. Se on yksi Lappeenrannan seurakuntayhtymän viidestä Lappeenrannan kaupungissa toimivista evankelisluterilaisista seurakunnista. Seurakuntamme nykyinen jäsenmäärä on noin 8200. Seurakunnan toiminnasta vastaa kirkkoherran kanssa 12-jäseninen seurakuntaneuvosto.

Hyvät toimitilat sekä aktiivinen ja hyvin koulutettu työntekijäjoukko luovat puitteet elävälle seurakuntatoiminnalle. Seurakuntamme työyhteisössä on sopivasti kokemusta ja uutta intoa. Tule mukaan rakentamaan seurakuntaa, josta mahdollisimman moni voi sanoa aidosti ’minun seurakuntani’.

Seurakunnalla on monenlaista kokoavaa toimintaa. Seurakunta kutsuu eri-ikäisiä monimuotoisen toiminnan pariin niin kirkolle kuin retkille, leireille ja tapahtumiin. Toiminta ei kuitenkaan ole itseisarvo. Seurakunta on siellä missä on oma elämämme. Kannattaa kuitenkin myös yhdessä keskustella siitä, kuinka voimme tukea toisiamme arjen keskellä.

Seurakunta myös lähettää. Sammonlahden seurakunta on aktiivisesti lähettänyt työntekijöitä lähetystyöhön. Seurakunta lähettää myös sinut ja minut omaan arkeemme. Lähettämiseen ja lähtemiseen tarvitsemme sekä aktiivista yhdessäoloa että hiljentymistä Jumalan edessä.

Tapaamisiin kirkolla tai kadulla, arjessa tai juhlassa!

Kirkkoherra
Sammonlahden seurakunta
Hietakallionkatu 7
53850 Lappeenranta