Tarinat ja kuvat marraskuu 2023

UUTISKIRJE - Latvus Sara

Marraskuu:

Ehdottomasti merkittävin ja mieleenpainuvin hetki oikeastaan koko vuodesta on Kambodžan luterilaisen kirkon ensimmäisen piispan virkaanasettamismessu. Tilaisuudessa luterilaiset piispat Etelä-Afrikasta, Amerikasta, Singaporesta sekä Malesiasta siunasivat ja vihkivät Sreyliak Touchin piispaksi. Juhlallisuudet jatkuivat lounaan jälkeen, kun tuore piispa vihki neljä uutta pastoria kirkolle. Kirkolta pyydettiin minulta apua albojen kanssa ja se oli hieno kunniatehtävä kankaan metsästyksestä, ompelijan ohjeistamiseen ja pappien pukemiseen saakka.

Ensimmäisessä kuvassa eri maiden piispat siunaavat rukouksin ja kätten päälle panemisen kautta.

Toisessa kuvassa Sara pukee albaa pastori Sarannille.

Kolmannessa kuvassa Sreyalik vihkii kirkon uudet pastorit Dara, Vannak, Sarann ja Savoun. Tuoreet pastorit olivat hyvin nöyrinä ja totisina koko vihkimyksen ajan ja kertoivat, että pappisvihkimys jännitti paljon ja pyysivät esirukousta puolestaan uusissa tehtävissä.

// ]]>