Meijän kylän keräyskohteet

Mitä tuemme:

Kanat

Ilmastonmuutos kurittaa Kambodžaa. Monen perheen elämä on haastellista, kun ruokavalio on yksipuolista ja niukkaa. Tuemme Kambodžan kirkkoa lahjoittamaan perheille kanoja, jotta heidän ruoka olisi ravitsevampaa.

Liedet

Ilmastonmuutos vaikuttaa myös puiden kasvuun. Perinteinen ruuanlaitto kolmen kiven nuotiolla kuluttaa kuluttaa puuta runsaasti. Tuemme Kambodžan kirkkoa lahjoittamaan perheille puita säästäviä liesiä. Ne tekevät ruuanlaitosta tehokkaampaa ja kuluttavan vähemmän puuta kuin avotulet.

Vammaisten lasten ja nuorten koulutuksen tukeminen

Vammaiset ihmiset ovat edelleen monesti sivussa erilaisista koulutus- ja työmahdollisuuksista Kambodžassa, ja se johtaa köyhyyden kierteeseen. Kambodžalaisten asenteissa vammaisia henkilöitä kohtaan on vielä paljon parannettavaa, jotta vammaiset henkilöt tunnustettaisiin tasavertaisiksi kansalaisiksi muiden kansalaisten rinnalla. Kambodža on sitoutunut vammaisten lasten ja nuorten kouluttamiseen, mutta toteutuksessa on vielä kehitettävää. Tuemme vammaisten lasten ja nuorten pääsyä koulutukseen ja tietoisuutta vammaisten ihmisten oikeuksista.

Nuoren kirkon tukeminen

Kambodzan luterilainen kirkko on nuori, v 2016 perustettu. Kirkolle vihittiin marraskuun 9. päivä neljä pastoria sekä kirkon ensimmäinen piispa. Tuemme mm. pappien albojen hankinnassa.

// ]]>