Lauritsalan seurakuntaan valitaan uusi kirkkoherra

Näkymä Lauritsalan seurakuntakotiin ja kirkkoon kesällä.

Lauritsalan seurakuntaan valitaan uusi kirkkoherra vuodenvaihteessa eläköityneen Pentti Bergin seuraajaksi. Kirkkoherran virkaa ovat hakeneet (nimet aakkosjärjestyksessä) Sammonlahden seurakunnan seurakuntapastori Johanna Björkholm-Kallio, Sammonlahden seurakunnan kappalainen Maarit Hirvi ja Lauritsalan seurakunnan kappalainen, vt. kirkkoherra Jaana Pussinen. Kirkkoherran virkaa hakeneet haastatellaan seurakuntaneuvoston ja valmistelutyöryhmän toimesta ke 24.1. klo 16 alkaen. Uuden kirkkoherran valitsee Lauritsalan seurakuntaneuvosto kokouksessaan 22.2.2024.

Kirkkoherraehdokkaat ovat tavattavissa Lauritsalan kirkolla (Kauppalankatu 1) ke 24.1. klo 14. Tilaisuudessa kirkkoherraehdokkaat esittäytyvät ja vastaavat seurakuntalaisten lähettämiin kysymyksiin. Tilaisuuden lopuksi on mahdollisuus keskusteluun.

Tilaisuus striimataan Lauritsalan seurakunnan youtube-kanavalla ja tallenteeseen on mahdollisuus tutustua ti 6.2.2024 saakka.
Ehdokkaiden esittelyt ovat luettavissa myös Lauritsalan seurakunnan kotisivuilla.

Seurakuntalaisilla on myös mahdollisuus kertoa seurakuntaneuvostolle omat ajatuksensa kirkkoherran valintaan liittyen 24.1.-6.2.2024 välisenä aikana. Seurakuntaneuvoston jäsenten yhteystiedot löytyvät osoitteesta lappeenrannanseurakunnat.fi/lauritsalan-seurakunta/luottamushenkiloiden-yhteystiedot.

2024-01-18 13:05:00.0