Lappeenrannan seurakuntien Citynomadi-reitit

Lappeenrannan seurakunnat on tuottanut Citynomadi-palveluunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kaksi pyhiinvaellusreittiä. Reitin läpikäymiseen tarvitaan Nomadi -sovellus, jonka voi ladata ilmaiseksi Android-laitteisiin Google Play-kaupasta ja iPhone/iPad laitteisiin App Storesta. Sovellus löytää reitit ja ja niiden tehtäväpisteet GPS-sijainnin perusteella, joten laitteen paikannuspalvelu tulee olla aktiivisena.

Kumpaisessakin reitissä on useita välipisteitä, jotka aktivoituvat niitä lähestyttäessä (pääsääntöisesti n. 20 metrin säteellä). Välipisteissä pääsee syventymään erilaisiin kristillisyyden teemoihin sanoin, kuvin ja musiikin kautta. On suositeltavaa käyttää kuulokkeita parhaan kokemuksen aikaansaamiseksi.

Alla olevia kuvien vasenta yläkulmaa napauttamalla pääset tutustumaan Via Crucis-Ristin tie ja Pappilaniemen pyhiinvaellusreitteihin.

Via Crucis - Ristin tie, pyhiinvaellusreitti

REITTI AKTIIVINEN

Via Crucis - Ristin tie on kristillisen uskon keskeiseen sisältöön perustuva mahtava elämysdraama Jeesuksen kärsimystien vaiheista, joka sijoittuu kirkkovuoden tärkeimpään ajankohtaan, pääsiäiseen. Lappeenrannan seurakuntayhtymä on toteuttanut tapahtuman kaupunkivaelluksena Keskuspuistosta Linnoitukseen aiemmin vuosina 2013, 2014, 2016, 2018 ja viimeksi 2023. Tämä pyhiinvaellusreitti pohjautuu vuoden 2023 versioon.

Karhusaaren pyhiinvaellusreitti

REITTI EI KÄYTÖSSÄ TÄLLÄ HETKELLÄ JÄÄTILANTEEN VUOKSI

Etelä-Karjalan Virkistysaluesäätiö on kunnostanut Karhusaaren luontopolun ja sen varrelle on lisätty nuotiopaikkoja ja kuivakäymälöitä. Reitin varrelta löytyy laavu, kolme nuotiopaikkaa, kolme kuivakäymälää ja kolme puuliiteriä. Tule ja irrottaudu kaupungin vilinästä ja hengähdä hetki kauniista Saimaan luonnosta nauttien ja syventyen reitin välipisteillä hengellisyyden teemoihin rukousten ja musiikin kautta!

Karelia Linesin kesän 2023 risteilyt lähtevät Lappeenrannan satamasta päivisin tunnin välein alkaen kello 10.00. Viimeinen paluukyyti Karhusaaresta lähtee kello 17.30. Risteillyt lähtevät ravintolalaiva Suvi-Saimaan vierestä joko Emilialla tai Tuulikilla, matkustajamäärästä riippuen.

Lue lisää Karhusaaresta täällä.

Pappilanniemen pyhiinvaellusreitti

REITTI AKTIIVINEN

Tervetuloa Pappilaniemen pyhiinvaellukselle. Reitin varrella pääset tutkiskelemaan itseäsi, sielusi sopukoita. Anna tilaa liikkeen tuomalle levolle ja Luojan läsnäololle. Voit seurata reittiä CityNomadi -sovelluksesta katsellen tai kuunnellen.

Pappilanniemen luontopolku sijaitsee Saimaan rannalla ja Kaukaan tehdasalueen läheisyydessä. Polun varrella olevia alueen luonnosta kertovia infotauluja ja penkkejä on uusittu Lappeenrannan kaupungin European Green Leaf 2021 -voittajavuonna. Reitti on valaistu. Etäisyydet 4 km Lappeenrannan keskustasta.

Ajo-ohje Lappeenrannan vesitornilta Valtakatua alaspäin. Toisessa valoristeyksessä vasemmalle Kaukaalle, jonka portin ohi jatketaan suoraan Pappilanniemeen. Polku lähtee pysäköintipaikan vierestä, Isännöitsijäntieltä. Reitin lähtöpiste: (61.07191,28.21186)
Reittiluokitus helppo reitti