Päiväkerho on lempeä tapa aloittaa lapsen kerhotaival

Seurakunnan kerho tarjoaa lapselle virikkeellistä sekä pedagogista toimintaa seurakunnan toimintaympäristö huomioiden. Hyvää kerhoissa on niiden pieni ryhmäkoko ja turvalliset aikuiset. Kerhossa opetellaan ryhmätaitoja ja itsenäistymistä, ja se toimii mm. lempeänä väylänä kohti päiväkodin aloittamista.

Yhdessä ohjaajien kanssa luodaan kerholle sen oma rytmi ja tavat. Tutuksi tulevat erilaiset laulut ja leikit, yhdessä touhuaminen sekä rauhoittuminen. Lapsi saa siis osallistua monipuoliseen, hänen kokonaiskehitystään tukevaan toimintaan.

Kerhot ovat osa kirkon järjestämää kasteopetusta. Kerhon kautta seurakunta tahtoo tukea perheitä lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Siksi kerhoissa mm. vietetään juhlapyhiä.

Kerhot kokoontuvat 2-3 kertaa viikossa. Syksyn 2024 kerhoon voi ilmoittautua elokuuhun mennessä kaksi vuotta täyttänyt lapsi. Alle kaksivuotiaan osallistumisesta neuvotellaan lapsikohtaisesti kerhonohjaajien kanssa (esim. myöhemmin syksyllä täyttävän kaksivuotiaan voi olla hyvä osallistua kerhoon heti alusta alkaen).

Kerho-ohjaajina toimivat koulutetut seurakuntien lastenohjaajat.

Kaikki kerhot ovat maksuttomia, omat eväät otetaan mukaan.

Kaikki kerhot ovat avoimia 2-5 vuotiaille lapsille. Katso lähin kerhopisteesi klikkaamalla alla olevaa linkkiä

Kerhopisteet ja ilmoittautuminen tästä linkistä

Alasveto valikosta näet jokaisen kerhon osoitteen sekä ilmoittautumistilanteen juuri sillä hetkellä.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja:

Elina Joonalta

Varhaiskasvatuksen ohjaaja

elina.joona@evl.fi

puh. 0403126858

Hae mukaan kerhotoimintaan kaudelle 2024-2025!