Siniset lapsi ja vanhemmat hahmot kahtia revenneellä valkoisella paperilla. Avioero.

Lasten ja aikuisten erovertaisryhmät käynnistyvät tammikuussa 30.1.2024

Lappeenrannan seurakunnat ja Etelä-Karjalan perhetyön kehittämisyhdistys ry/Ero lapsiperheessä -työ käynnistävät lasten ja aikuisten erovertaisryhmät tammikuussa 2024. Ryhmät on tarkoitettu eron kokeneille aikuisille ja n.7–10-vuotiaille lapsille.

Lasten ja aikuisten erovertaisryhmät kokoontuvat samanaikaisesti kahdeksan kertaa tiistaisin 30.1.–26.3.2024 klo 17.00–18.30 Sammonlahden seurakunnan tiloissa. Ryhmä ei kokoonnu Hiihtolomaviikolla 9.

Aikuisten erovertaisryhmä auttaa läpikäymään erokriisin synnyttämiä tunteita ja antaa mahdollisuuden jakaa kokemuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa. Ryhmän ohjaajina toimivat Laura Siitonen ja Eeva Pelli-Cyprian.

Lasten erovertaisryhmä auttaa lapsia käsittelemään vanhempien eroon liittyviä tunteita ja eron tuomia muutoksia. Vertaisryhmä tarjoaa lapsille tilan ja paikan käsitellä vanhempien eroa yhdessä muiden kanssa, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

Lasten ja vanhempien tapaaminen ja tutustuminen sovitaan viikoille 3-4. Vanhempien erosta olisi hyvä olla kulunut noin puoli vuotta ennen ryhmään tuloa. Ryhmässä tarjotaan lapsille välipala. Ohjaajina toimivat Kirsi Ovaska ja Mari Piira.

Lappeenrannan ev.lut. seurakuntien varhaiskasvatus järjestää tarvittaessa lastenhoidon ryhmän ajaksi.

Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittautumiset ja tiedustelut 19.1.2024 mennessä:

Aikuisten erovertaisryhmä
Eeva Pelli-Cyprian