Lappeenrannan seurakuntayhtymä sai suuren testamenttilahjoituksen

Lappeenrannan seurakuntayhtymä on saanut suuren testamenttilahjoituksen yksityishenkilöltä. Eila Neuvosen testamenttilahjoitus on suuruudeltaan noin 1,1 miljoonaa euroa. Lisäksi Neuvonen on testamentannut seurakuntayhtymälle 59 hehtaaria metsää Lappeenrannan Rapattilasta. Neuvoselta ei jäänyt omaisia.

- Olemme tietenkin hyvin kiitollisia saadusta lahjoituksesta, sanoo seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Hannu Haikonen.

Testamentissa ei annettu rajauksia tai ohjeita varojen käyttöön. Haikonen toteaa, ettei suunnitelmaa varojen käytöstä vielä ole, mutta varat tullaan käyttämään seurakuntalaisten ja alueen asukkaiden hyväksi.

Koska seurakuntayhtymä on voittoa tavoittelematon organisaatio, saadut lahjoitusvarat käytetään toiminnan ylläpitämiseen sekä avustustoimintaan. – Varojen käytöstä päättää ja sitä kontrolloi viime kädessä luottamushenkilömme yhteisessä kirkkovaltuustossa, talousjohtaja Kari Virtanen täsmentää.

Testamenttilahjoitusten, samoin kuin muiden lahjoitusten osalta seurakuntayhtymä tekee aina erilliset käyttösuunnitelmat, jotka hyväksytään luottamuselimissä. Mikäli lahjoituksissa on osoitettu käyttötarkoitus, sitä noudatetaan.

Kari Virtanen
Talousjohtaja
Koulukatu 12, 2. krs
53100 Lappeenranta
Hannu Haikonen
Hannu Haikonen
Kirkkoherra
Valtakatu 38, 3. krs
53100 Lappeenranta

Tervetuloa Lappeenrannan seurakunnan toimintaan.

Tue Dec 12 11:13:32 EET 2023