Varhaiskasvatus Lappeenrannan seurakuntayhtymässä

Katsomuskasvatuksen mentori tukee kaupungin varhaiskasvatuksen katsomuskasvatuksen toteuttamisessa sekä tasavertaisuuden ja erilaisuuden arvostamisessa. Yhteistyö pohjautuu Seurakunta varhaiskasvatuksen, koulun ja oppilaitoksen kumppanina - korimalliin, joka on tehty yhteistyössä opetushallituksen ja kirkkohallituksen kesken. Korimalli antaa työvälineet selkeän yhteistyön -ja toimintamallin luomiseksi monikulttuuristuvassa ja monimuotoistuvassa toimintaympäristössä.

Varhaiskasvatuksen kerhoissa on oma rytminsä. Tutun päivärytmin lisäksi hiljentyminen, yhteinen laulu ja rukous luovat turvallisuutta. Lapsi saa osallistua monipuoliseen, lapsen kokonaiskehitystä tukevaan toimintaan: leikkiin, liikuntaan, ulkoiluun, satu- ja lukuhetkiin, musiikkiin ja musisointiin sekä kaikkeen muuhun luovaan toimintaan, joka tukee lapsen kasvua. Kerhoissamme kiinnitämme huomiota myös ympäristökasvatukseen.

Tutustu tarkemmin varahaiskasvatuksen toimialaan varhaiskasvatuksen omilla sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Sari Alamäki

Lastenohjaaja, varhaiskasvatus (Sammonlahden alueen päiväkotiyhteistyö ja alueyhteistyö)
Lappeenranta

Maarit Karjalainen