Tervetuloa Lauritsalan seurakunnan verkkosivuille!

Kristittyinä kuljemme yhdessä valon tiellä toisiamme tukien ja auttaen siinä, missä voimme. Pääasiallisesti sunnuntaisin soivat kirkonkellot muistuttavat meitä Pyhän Jumalan läsnäolosta arkisen elämämme keskellä. Kellot myös kutsuvat meitä mukaan yhteisiin tilaisuuksiin kirkossa.

Lauritsalan seurakunnan tilat – Lauritsalan kirkon ja seurakuntakodin – löydät aivan Lauritsalan keskustan palvelujen lähettyviltä osoitteesta Kauppalankatu 1. Tiloihimme on helppo saapua joko julkisilla joukkoliikennevälineillä tai omalla autolla, jonka saat näppärästi parkkiin aivan Kauppalankadun laitaan.

Seurakunnan toiminta ja tilaisuudet keskittyvät pääasiallisesti omiin tiloihimme. Tiloissamme pidetään niin säännöllisiä ryhmätapaamisia kuin erilaisia tilaisuuksia ja tapahtumia, jotka ovat pääsääntöisesti kaikille ilmaisia. Lapsiperheille ja alakouluikäisille tarjoamme ilmaisia muskareita sekä kerhoja. Kaikenikäiset koululaiset voivat tulla torstaisin mukaan avoimiin oviin ja aikuisille on omat kokoontumisensa, kuten Rukouksen talo, sähly, Luukaskuoro ja Äijien turinat. Tiistaisin pääset ruokailemaan yhdessä muiden kanssa Päivän keitolle klo 11–13. Ja tietysti toivomme näkevämme Sinua myös sunnuntaisin klo 10 yhteisessä jumalanpalveluksessa. Tule rohkeasti mukaan!

Lauritsalan seurakunnassa työskentelee palkattuina työntekijöinä n. 12 seurakunnan työntekijää aina papeista ja kanttoreista nuorisotyönohjaajiin, diakoneihin ja vahtimestareihin asti. Seurakunnan työntekijät ja ajantasaiset yhteystiedot löydät tästä klikkaamalla.

Tiedäthän, että voit olla meihin yhteydessä mihin tahansa seurakuntaamme ja uskoon liittyvässä asiassa. Tavoitat työntekijät sähköpostien ja puhelujen lisäksi myös vaikkapa WhatsApp-viestillä. Kysy rohkeasti ja ota yhteyttä matalalla kynnyksellä – älä jää yksin! Seurakuntana pystymme tarjoamaan myös lyhytaikaista henkistä ja hengellistä tukea äkillisiin elämänkriiseihin liittyen. Seurakunnasta löydät perheneuvonnan palvelut, jos haluat puhua luottamuksella pari- ja perhesuhteisiin liittyvistä aiheista – jo ennen kriisien syntymistä.

Jutellaan, kun tavataan!

Jaana Pussinen
kirkkoherra

Tietoa seurakuntamme toiminnasta löydät infosivultammeLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seuraa jumalanpalveluksia Järviradion verkkopalvelusta sekä Lauritsalan seurakunta -Youtube kanavalla

Toimitusvaraukset ja virkatodistustilaukset Lappeenrannan seurakuntien palvelupisteen kautta >Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vs. seurakuntasihteeri
Lauritsalan seurakunta
Kauppalankatu 1
53300 Lappeenranta

Seurakuntasihteeri
Lauritsalan seurakunta
Kauppalankatu 1
53300 Lappeenranta
Lauritsalan seurakuntakoti ja kirkko.
Lauritsalan seurakuntakoti ja kirkko kesällä. Kuva: Jukka Kosonen