Walk in Talk käynnistyi

Lappeenrannan seurakunnissa on käynnistynyt uusi 13–28-vuotiaille nuorille suunnattu palvelu, jossa nuorella on mahdollisuus keskustella kahden kesken turvallisen aikuisen kanssa.

Walk in Talk -logo.

Keskusteluun on kullekin kävijälle varattu max 45 min. Keskustelukumppaneina ovat kirkon työntekijät. Palvelulla koetetaan vastata nuorten tarpeeseen jutella heille tärkeistä asioista. Nuori voi jutella niistä asioista, mitkä häntä juuri sillä hetkellä mietityttää.

Palvelu on alkanut pe 4.3.2022 ja sitä on tarkoitus jatkaa ainakin 17.6.2022 saakka, jolloin arvioidaan palvelun tarvetta ja sen jatkamista syksyllä 2022.

Walk in Talk on avoinna ilman ajanvarausta perjantaisin klo 15–18, Kirkkokatu 10 A, 5. krs, Lappeenranta. Keskustelut käydään luottamuksellisesti ja anonyymisti eikä niistä peritä maksua. Nuoren ei siis tarvitse kertoa nimeään tai asuinpaikkaansa tai muutakaan henkilökohtaista tietoa, ellei halua.

– Pyrimme keskusteluissa käsittelemään asioita ratkaisukeskeisesti sekä luomaan toivoa tulevaan, erityisnuorisotyönohjaaja Paula Seppänen sanoo. Hän painottaa, että keskustelut eivät ole terapiaa, vaan tilan antamista turvallisen aikuisen kanssa käytävälle keskustelulle – kuuntelemiselle ja juttelulle.

Tarve kyseisenlaiselle toiminnalle on ollut jo pitkään.  - Nuorten yksinäisyyden ja ahdistuksen kokemukset ovat kasvaneet korona-aikana. Myös Ukrainan tilanne nostaa monenlaisia pelkoja ja ajatuksia nuorilla. Moni nuori kokee jäävänsä yksin ajatustensa ja kysymystensä kanssa. Haluamme tarjota paikan, minne nuori voi tulla matalalla kynnyksellä kertomaan kuulumisiaan ja huoliaan, ilman ajanvarausta, toteaa palvelun käynnistänyt työryhmä.

• Lisätietoja:              Erityisnuorisotyönohjaaja Paula Seppänen, puh. 040 312 6844

Pappi Ulla Junell, puh. 040 312 6504

Tue Mar 08 13:29:00 EET 2022