”Pyhän piirin askeleet”

Kaikki ovat tervetulleita tanssimaan Pyhää tanssia

Sammonlahden kirkkoon la 6.2. klo 17.00 –  n.20.00

Osallistumismaksu 10 €. Kahvitarjoilu.

Pyhän piirin askelissa liikkuminen antaa voimakkaan läsnäolon tunteen ja hiljaisen yhteyden kokemuksen kanssakulkijoihin. Ketjumuodostelmassa kuljemme pyhiinvaeltajina hengellisellä tiellä. Kaunis kirkollinen, klassinen ja etninen musiikki, yksinkertaiset askeleet ja rauhallisesti toistuvat liikkeet hoitavat koko kehoa ja nostavat esiin sellaisiakin tunteita, joita ei pysty sanallisesti käsittelemään.

Pyhä tanssi on rukousta ja mietiskelyä liikkuen. Tanssi siirtyi kristillisyyteen juutalaisen perinteen mukana. Pyhä tanssi sopii kaikenikäisille, murrosikäisistä ikääntyneisiin, se ei ole esitys, vaan keskitymme sisäiseen matkaan. Ennakkotaitoja ei tarvita, askeleet ovat helppoja. Laita päällesi mukavat vaatteet ja ota mukaan pehmeäpohjaiset sisäkengät tai lämpimät sukat.

Pyhän tanssin ohjaaja teol.maist. Tiina Sara-aho näyttää askeleet jokaisen tanssin alussa.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja: Maarit Hirvi, maarit.hirvi@evl.fi, p. 040-3126502