Kummiottelussa SaiPa-Ässät oli säpinää

SaiPa, Lappeenrannan ev.lut. seurakunnat ja kumminkaa.fi järjestivät yhteistyössä Kummiottelun SaiPa-Ässät keskiviikkona 6.2.2019. Ottelua Lappeenrannan Kisapuistossa oli seuraamassa 2645 katsojaa. Kummiottelu päättyi SaiPan 2-1 kotivoittoon voittolaukauskilpailun jälkeen.

Lappeenrannan ev.lut. seurakunnat olivat ottelun aikana esillä kumminkaa-teemalla: illan aikana haluttiin muistuttaa kummien ja kummisuhteiden tärkeydestä sekä tarjota mukavaa yhdessäoloa lapsille kummeineen. Niinpä jäähallin käytävillä oli ennen peliä ja erätauoilla tarjolla erilaisia toimintapisteitä lapsille ja aikuisille. Kummius-aihe tuli esiin illan aikana myös peliennakossa Karjala-Cornerissa, jossa juttelemassa oli pastorimme Jaana Pussinen. Aihetta käsiteltiin myös erätauon pelaajahaastattelussa, jossa Ahti Oksanen pohti kummiutta ensimmäisen erän pelitilanteiden lisäksi.

Kummiottelun aikana seurakuntien pöydän luona käytiin mm. tutustumassa seurakuntien lasten leiritarjontaan, hakemassa kumminkaa-purkkaa tai jututtamassa seurakunnan työntekijöitä. Toisella erätauolla SaiPan pelaaja Emil Oksanen liittyi joukkoon pelaamaan halukkaiden kanssa pöytälätkää.

Jäällä pelattiin myös muutakin kuin liigaottelu. Ensimmäisellä erätauolla jäälle ilmestyi seurakuntien liikunta-agentti Ville Piiran johdolla 2009-syntyneitä SaiPan junioreita isien ja kummin kanssa. Jäällä käytiin perinteinen rankkarilaukauskilpailu hyvässä hengessä. Myös SaiPan maskotti Wiltsu ilahdutti jäällä hienossa kumminkaa-paidassaan.

Kummiottelun aikana lapset ja nuoret olivat vahvasti esillä. Lasten ja nuorten tärkeys näkyi myös hallilla pidetyssä Yhteisvastuu-lipaskeräyksessä. Vuoden 2019 keräyskohde on lasten ja nuorten koulutus. Yhteisvastuukeräykseen voit tutustua tarkemmin yhteisvastuu.fi

Kummiotteluun oli ilo osallistua ja toivomme näkevämme Kummiottelun jälleen ensi kaudella Kisapuistossa yhteistyössä SaiPan kanssa! Mutta jo sitä ennen jäähallilla nähdään tällä kaudella vielä ainakin yksi kummi-aiheinen ottelutapaus: Marjukka pääsee yhdessä kummilapsensa Moonan kanssa uudelleen SaiPa-peliin, sillä he voittivat Kummiottelun seurakuntien somekilpailussa itselleen istumapaikkaliput perjantain 22.2. SaiPa-Kärpät -otteluun. Onnittelut voittajille ja hyviä #kumminkaa-hetkiä molemmille!