Toivon IKKUNA maailmalle

Viiden seurakunnan yhteinen lähetyskauppa/-kahvila avasi ovensa kesäkuun alussa. Kaupassa on myytävänä kaikkien viiden seurakunnan vapaaehtoisten tekemiä käsitöitä, reilun kaupan elintarvikkeita, Lehmus Roasteryn paahtamaa lähetyskahvia, Tea house of wehmaisin -irtoteetä, omia maailma-koruja sekä paljon muuta. Kaikki tuotto menee seurakuntiemme nimikkolähettien ja -kohteiden hyväksi.

Kaupasta on kesän aikana vastannut eri seurakuntien lähetyssihteerit ja vapaaehtoiset. Vapaaehtoiset ovat suuri voimavara seurakunnissa ja monet vapaaehtoiset ovat löytäneet kaupan myös. Osa leipoo kaupalle tarjottavia ja päivittäin kaupalla on ollut vapaaehtoinen auttamassa monissa eri tehtävissä. Lukiota käyvä Sini Rekonen löysi vapaaehtoistehtävän vapaaehtoistyö.fi palvelun kautta ja on useina päivinä auttanut kaupalla. Hän on ollut alkukesäänsä tyytyväinen.

Aloitin kaupalla heti kesäkuun alussa ja olen ollut apuna täällä koko kesän. Halusin tehdä juuri vapaaehtoistyötä, sillä halusin löytää kesäksi puuhaa yo-kirjoituksiin lukemisen lisäksi. Haluan omalla toiminnallani auttaa muita ja koen, että juuri vapaaehtoistyö on sopivaa tähän. Lähetyskaupan ilmoitus vapaaehtoistyö.fi-sivulla herätti minussa kiinnostusta, sillä tuotto menee hyväntekeväisyyteen, mikä lämmitti paljon sydäntäni ja halusin olla tällaisessa toiminnassa mukana.

Olen nyt siis ollut kaupalla jonkin aikaa auttelemassa ja viihdyn kovasti olla täällä töissä. Olen tutustunut kaikkiin työkavereihini ja jokaisen kanssa on ollut todella hauskaa ja mukavaa tehdä töitä yhdessä kaupalla! Työkaverit, kaupan ulkonäkö sekä tietenkin asiakkaat tuovat paljon positiivisuutta tähän työhön. Tykkään erityisesti siitä, että kaupalla on myös kahvi ja- teetarjoilu, jolloin pääsen käymään asiakkaiden kanssa hyvin mukavia keskusteluita!

Olen itsekin tehnyt muutamia löytöjä kaupalta ja suosittelen lämpimästi kaikkia käymään kaupalla, vaikka vain juomassa kahvi- tai teekupposet! Tunnelma täällä on rento ja omalaatuinen!                                                                                                                                                                              Sini Rekonen

Toivon IKKUNA maailmalle on avoinna ma-pe klo 10-17 osoitteessa Valtakatu 32, 53100 Lappeenranta. Tervetuloa ostoksille tai kahville/teelle!

Katriina Pyyhtiä
lähetyssihteeri, Joutsenon seurakunta