Luvattomia rahankerääjiä liikkeellä Imatralla

Joutsenon seurakunnan nimissä on käyty keräämässä rahaa ovilta - kyseessä EI ole seurakunnan keräys!

Tiedote 11.6.2019/Lappeenrannan seurakunnat

Luvattomasti rahaa kerääviä nuoria liikkeellä Imatralla

Joutsenon seurakunnan nimissä on käyty keräämässä rahaa ovilta – seurakunnat eivät tee ovelta ovelle keräyksiä!

Imatran alueella liikkuu kaksi nuorta keräämässä rahaa Joutsenon seurakunnan isosten retkeen. Kyseessä ei ole Joutsenon seurakunnan keräys, eikä rahaa kannata antaa, vaan ottaa tuntomerkit ylös ja ilmoittaa asiasta poliisille.

Joutsenon seurakunnan nuorisotyöllä, isoisilla tai seurakunnalla ei ole mitään rahankeräystä menossa. Ovelta ovelle keräykset vaativat erilliset, asianmukaiset luvat viranomaisilta, jotka kannattaa aina tarkastaa. Lappeenrannan ev.lut. seurakunnat eivät kerää varoja ovikeräyksin.

Lisätietoja:

kirkkoherra Tero Kalpio