Lupa puhua kuolemasta

Haluaisitko tietää, mitä kuolemassa oikeastaan tapahtuu? Miten sen lähestyminen vaikuttaa ihmissuhteisiin? Millainen voisi olla hyvä kuolema? Tule kuuntelemaan luentoa, jossa kuolemasta puhutaan kiertelemättä, ilman ammattislangia, kaikille meille tavallisille ihmisille.
Kuolema

Saattohoitokoti Koivikko-kodin toimitusjohtaja Riikka Koivisto puhuu kuolemasta aina suoraan, niin yksilöille kuin suosituilla luennoillaan. Koivisto on tällä hetkellä Suomen ainoa hyvään kuolemaan (ja sitä kautta huom! hyvään elämään, onnellisuuteen) keskittynyt sosiaalipsykologi.

Hän on huomannut, että liian usein sairastunut ei ole saanut ketään kanssaan puhumaan rauhallisesti kuolemasta, vaan sairastunut jää helposti ajatustensa kanssa yksin. Koivisto painottaa, ettei kuolemasta puhumista pidä torjua, jos sairastunut ihminen haluaa asiasta keskustella. Kuoleman teeman käsitteleminen ahdistavuudestaan huolimatta vapauttaa yleensä lopulta energiaa kuitenkin mahdollisimman hyvään jäljellä olevaan elämään.

Luennoitsija Riikka Koivisto, YTM sosiaalipsykologi, ET psykoterapeutti ja saattohoitokoti Koivikko-kodin johtaja pohtii kuoleman teemaa otsikolla "Lupa puhua kuolemasta" käyden läpi asioita, joita työssään saattohoitokodissa on oppinut.

Luento on Lappeenrannan kirkon alasalissa, Mannerheiminkatu 1, Lappeenranta keskiviikkona 18.1.2017 klo 18 – 19.30.

Tilaisuuden järjestävät Saimaan Syöpäyhdistys ja Lappeenrannan seurakuntayhtymä ja siihen on vapaa pääsy, lämpimästi tervetuloa!

2017-01-03 10:34:24.0