Lappeenrannan ev.lut. seurakuntien kirkolliset muuttuvat

Lappeenrannan seurakunnat julkaisevat vuonna 2017 kirkolliset ilmoitukset keskiviikkoisin kaupunkilehti Vartissa ja perjantaina lyhyesti Etelä-Saimaassa.

Eklund Juha_THUMB.jpg

LAPPEENRANNAN SEURAKUNNAT päättivät uudistaa kirkollisia ilmoituksia, koska yhä useammat ihmiset etsivät tapahtumia netistä. Myös täsmälleen samanlaisten kirkollisten julkaiseminen koettiin turhaksi ja kalliiksi.
        – Uudistus suunniteltiin seurakun­tiemme yhteisen viestinnän kanssa, ja luottamuselimet hyväksyivät suun­nitelmat joulun alla, kertoo Lappeenrannan seurakuntien yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Juha Eklund.
        – Taloutta merkittävämpi syy kuitenkin on se, että voimme tällä palstalla korostaa jotain oleellista siitä hyvästä sanomasta, jonka vies­tittäjiä – sanoin ja teoin - seurakun­tamme ovat.

Miten toimitaan jatkossa?

Keskiviikon kirkolliset säilyvät en­tisen tapaisina ilmaisjakelulehdes­sä. Sieltä siis löytyvät jatkossakin yksityiskohtaiset tapahtumatiedot seurakunnittain. Lehti vain vaihtuu tarjouskilpailun mukaisesti Lappeen­rannan Uutisista Vartiksi.
           – Perjantaina julkaisemme messut ja elonkaaren sekä nostamme esiin jotakin merkittävää kyseisestä ajan­kohdasta, Eklund selittää.
           – Esiin voi myös tulla eri seurakuntiemme ominaispiirteet, vaikka kyse onkin koko seurakun­tayhtymän ilmoituksista, hän jatkaa.
           – Toivomme, että voimme kiinnittää lukijoiden huomiota seurakuntiemme työn kes­keisiin kohtiin; pari, kolme valittua tapahtumaa toivottavasti ”hyppäävät silmille” lehden sivulta.
            Muuttuvassa maailmassa kristil­lisen uskomme keskeisten viestien esilläpito on haastava, mutta samalla mielenkiintoinen tehtävä ja mahdol­lisuus.
            – Tämän haasteen otamme vies­tinnässä ja seurakunnissa todesta. Antakaa palautetta! toivoo kirkkoherra Eklund.

Thu Dec 29 10:39:22 EET 2016