Talvisodan alkamisen muistopäivää vietetään ke 30.11.

Talvisodan alkamisesta 83 vuotta.

Sankarihautausmaa hautakiviä.JPG

Lappeenrannan sankarihautausmaan kirkon puoleisen portin läheisyydessä paljastetaan keskiviikkona 30.11. klo 10.30 Sotainvalidien Lappeenrannan seudun osaston muistokivi. Puheesta vastaa osaston pj. Kullervo Lehtonen.

Klo 11 alkaa Lappeen kirkossa tilaisuus, missä Lappeenrannan Sotaveteraanien pj., eversti Seppo Pesonen kertoo talvisodasta. Puheen jälkeen lauletaan yhdessä Veteraanin Iltahuuto. Rauhanrukouksen ja ehtoollismessun toimittavat Mika Lehtola, Teemu Muuri ja Heidi Harju sekä veljespapit Maarit Hirvi ja Jorma Taipale.

Lopuksi Lappeenrannan Sotilaskotisisaret tarjoavat munkkikahvit.

Ylämaan sankarihautausmaalla pidetään klo 13 talvisodan alkamisen muistohetki, jonka yhteydessä on seppeleenlasku. Muistohetken toimittaa seurakuntapastori Teemu Muuri.

Kaikki ovat tervetulleita tilaisuuksiin.

2022-11-24 12:24:00.0