Lauritsalan kirkkoon uusi seimi jouluksi

Lauritsalan kirkkoon on hankittu uudet seimihahmot. Jouluseimen uudet nuket on tehnyt paikallinen, lauritsalalainen nukketeatteritaiteilija Emma Jussila-Scherman.
Seimi pieni_XL.jpg

Emma on valmistanut Lauritsalan kirkon seimeen pyhän perheen, kolme itämaan tietäjää, paimenen sekä enkelin. Ensimmäiseksi adventiksi valmistuneissa nukeissa on värejä ja yksityiskohtia, jotka kiinnittävät niin lapsen kuin aikuisen huomion. Uusien nukkien hankintaan päädyttiin, koska seimen vanhat nuket olivat jo kuluneita käytössä ja huonokuntoisia. Uudet nuket tulevat palvelemaan kirkkokävijöitä toivottavasti useiden vuosien ajan.

Seimi kertoo olemassaolollaan vahvasti joulun sanomaa. Jouluevankeliumin tapahtumat tulevat siinä esiin konkreettisesti ja visuaalisesti. Erityisesti lapsia kirkon seimi on jaksanut kiinnostaa vuodesta toiseen. Seimen avulla heille on helppo kertoa joulun tapahtumista.

Seimi on Lauritsalan kirkossa paikallaan aina 1. adventtisunnuntaista loppiaiseen asti ja seimeä pääsee joulunaikana katsomaan aina tilaisuuksien ja messujen yhteydessä. Seimen hahmoja tullaan käyttämään tarvittaessa ainakin lasten jumalanpalveluksissa ja kirkkohetkissä. Hahmot on myös valmistettu niin, että niitä on yksittäin helppo ottaa mukaan vaikkapa erilaisiin seurakunnan hartaushetkiin.

Seimen uudistustyön ohessa vapaaehtoisemme Heikki Launis vahvisti seimen rakenteita, joten seimi on nyt helpommin rakennettavissa paikoilleen.

Seimihahmot luovutettiin seurakunnalle ke 29.11.

Lisätietoja: pastori Jaana Pussinen p. 40 3126 402

2017-11-30 11:33:55.0