Jouluradio soi taas

Jouluradio-kanavaa kuullaan Lappeenrannassa taajuudella 101,3 MHz ensimmäisestä adventista 27.11. alkaen loppiaiseen 6.1. asti. Kanavalla soitetaan joululauluja tauotta ja ilman mainoksia kellon ympäri.
jouluradio_logo.jpg

Lappeenrannan seurakuntayhtymä tarjoaa Jouluradion lappeenrantalaisille yhteistyössä pääkaupunkiseudun mediatoimituksen, Toivontuottajien kanssa. Jouluradion 5000 euron kustannus seurakuntayhtymälle kattaa radion teknisen toteutuksen, luvat sekä viestintämateriaalin.

Vuonna 2003 pääkaupunkiseudulta käynnistynyt Jouluradio on laajentanut vuosi vuodelta kuuluvuusaluettaan, jolla asuu nyt yli 3,6 miljoonaa ihmistä. Lappeenrannassa Jouluradio alkoi soida viime vuonna, jolloin sillä oli Kansallisen Radiotutkimuksen mukaan 664 000 kuuntelijaa viikossa.

Jouluradio on saatavilla myös netistä osoitteista jouluradio.fi ja radiot.fi. Verkossa pääkanavan lisäksi ovat tarjolla ruotsinkielinen Julradio, vironkielinen Jõuluraadio, Kauneimmat joululaulut -kanava, Rouhea Joulu, Lasten jouluradio, englanninkielinen Xmas, Klassinen joulu sekä uutuuksina JazzJoulu sekä IndieJoulu.

– Pääkanavamme on tänäkin adventtina ja joulun ajan päivinä täynnä vanhoja tuttuja joululauluja ja niiden monipuolisia tulkintoja, kertoo musiikkipäällikkö Mika Saarelainen.
– Mukaan mahtuu silti edelleen mausteena soivia yllätyksiäkin: eteläafrikkalaisen rumpuryhmän ilottelusta japanilaisen popin rytmeihin ja renessanssiajan kirkkolaulun sakraalisuuteen.
Toivontuottajat tuottaa Jouluradion yhteistyössä kuuluvuusalueidensa seurakuntien kanssa.

2016-11-23 10:59:00.0