Perhejuhlat ja hautajaiset

Ota yhteyttä

Kun haluat kastaa lapsesi, mennä naimisiin tai siunata omaisesi, ota yhteyttä Lappeenrannan seurakuntien palvelupisteeseen tai  Joutsenon seurakuntatoimistoon.

Lappeenrannan seurakuntien palvelupiste on avoinna ma-to  klo 10-15 ja pe klo 10-13  osoitteessa Koulukatu 12.

Elämän kohokohtia kannattaa juhlia

Kirkonkellojen kutsu herkistää tunnelman suvun ja ystävien kokoontuessa perheen pariin. Pitkät perinteet ristiäisissä, rippijuhlissa, häissä ja hautajaisissa jäsentävät elämänkaartamme ja muodostuvat käännekohdiksi ja vahvoiksi muistoiksi.
Siunausta voi pyytää elämän eri tilanteissa. Kodinsiunaus on juhlava tapahtuma, jossa pyydetään yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa siunausta kodille ja sen asukkaille. Siinä ei siunata vain seiniä ja uusia tiloja, vaan ennen kaikkea kodin ihmiset ja heidän elämänsä. Siunauksen pyytäminen on hyvän toivomista perheen elämään. Siunausta voi pyytää myös työpaikalle tai uusien tilojen käyttöönoton yhteydessä.
Maistraatissa solmittu avioliitto voidaan siunata kirkollisesti. Myös avioliiton vuosipäiviä kannattaa juhlia.

Tilojen varaaminen

Seurakunnan kirkkosaleja ja muita juhlatiloja voi varata kirkollisia perhejuhlia sekä esimerkiksi syntymäpäiväjuhlia, kihlajaisia ja sukujuhlia varten. Tilojen varaamisesta ja maksullisuudesta voi kysyä lisää seurakuntien palvelupisteestä puh. 040 3126 283 tai kiinteistötoimistosta puh. 040 3126 222.